دستیابی به رکورد سود با خودروهای الکتریکی

شرکت خودروسازی ب‌ام‌و آلمان قصد دارد برای ساخت خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری هنگفتی کند و رکورد سود خود را دست‌کم مانند سال ۲۰۱۷ ثابت نگه دارد.

شرکت مونیخی خودروسازی ب‌ام‌و قصد دارد به‌رغم سرمایه‌گذاری هنگفت، در سال جاری نیز به همان میزان سودی دست یابد که در سال گذشته بدون احتساب مالیات دست یافت و یک رکورد محسوب می‌شد.

هارالد کروگر، رئیس هیات مدیره‌ ب‌ام‌و روز چهارشنبه (۲۱ مارس اول فروردین) در مونیخ گفت: «ما در سال ۲۰۱۸ نیز بار دیگر انواع مدل‌های خود را افزایش می‌دهیم و تلاش می‌کنیم برای نهمین سال پی در پی به رکورد تازه‌ای دست یابیم».

گفتنی است که ب‌ام‌و در سال گذشته تولید خودروهای خود را ۴ درصد افزایش داد و به رقم 2.5 میلیون دستگاه رساند. بدین‌سان درآمد ناخالص این شرکت ۵ درصد افزایش یافت و تقریبا به ۹۹ میلیارد یورو رسید. سود بدون احتساب مالیات این شرکت10.66 میلیارد یورو و سود خالص آن8.7 میلیارد یورو بود.

اکنون ب‌ام‌و در سال جاری می‌خواهد تولیدات خود را افزایش دهد و بازارهای جدیدی را فتح کند. اگر چه سرمایه‌گذاری هنگفت بر روی خودروهای برقی و خودروهای بی‌‌راننده در مدل‌های جدید تقریبا تا ۷ میلیارد یورو هزینه خواهد داشت، اما این شرکت می‌خواهد سود بدون احتساب مالیات خود را ثابت نگه دارد.

بدین منظور ب‌ام‌و قصد دارد تنوع تکنیکی خود را کاهش دهد و در عوض مدل‌های باصرفه‌تری عرضه کند. مدل جدید SUV X3  قرار است در ماه‌های آینده نه فقط در ایالات متحده آمریکا، بلکه همچنین در آفریقای جنوبی و چین ساخته شود. افزون بر آن مدل SUV-Coupés X2  و X4 و همچنین مدل Z4 و سری ۸ نیز به‌زودی وارد بازار می‌شوند.

روز سه‌شنبه (۲۰ مارس) رسوایی مربوط به دستکاری ارقام مربوط به میزان آلایندگی خودروهای دیزلی دامن ب‌ام‌و را هم گرفت. دادستانی شهر مونیخ دستور داد که مرکز این خودروسازی، مرکز پژوهشی آن و نیز کارخانه‌ای در اتریش از طرف پلیس تفتیش شود.

ب‌ام‌و اعلام کرده که تعبیه‌ نرم‌افزار برای خاموش کردن پالایش آلاینده‌ دیزلی «سهوی» بوده است. به‌رغم آن، بحث درباره‌ خودروهای دیزلی در اروپا و آمریکا شرکت ب‌ام‌و را از نظر مالی هم زیر فشار قرار داده است: ارزش بازمانده‌ خودروهای لیزینگی که باید به فروش برسند، در سال ۲۰۱۷ کاهش یافت. اما مقامات این شرکت خودروسازی گفته‌اند که برای ریسک‌های آینده پول کافی کنار گذاشته‌اند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن