مواجهه بازارهای گازی با کمبود کشتی حمل گاز

علیرغم افزایش تولید گاز آمریکا و سفارش تعداد بیشتری کشتی حمل گاز در سه ماهه نخست 2018 نسبت به 2017، اما همچنان صنعت گاز با کمبود حامل های LNG برای مواجهه با افزایش تقاضا روبروست.

این بخشی از گزارش سالیانه شرکت Gaslog، مستقر در موناکوست که در آن پیش بینی شده است تا 2020، به دلیل افزایش تعداد ترمینال های صادرات گاز در سرتاسر جهان، بازارهای گازی به 30 تا 40 کشتی حامل گاز نیاز خواهند داشت.

براساس این گزارش، در دنیایی که در آینده ای نه چندان دور، بازارهای گازی به انحصار LNG آمریکا درخواهند آمد، فرصت مغتنمی برای سازندگان کشتی های حامل گاز فراهم آمده تا بتوانند با سرعتی بیش از گذشته، به توسعه ناوگان موجود بپردازند.

ساخت هر کشتی حامل گاز حداقل بین 2 تا 2.5 سال به طول انجامیده و ظرفیت بزرگ ترین کشتی بالغ بر 250 هزار مترمکعب تخمین زده شده است. چنین ظرفیتی حداکثر برای تامین نیاز 2 روزه ساکنان کره جنوبی کافی خواهد بود.

اما به گفته مارک روسانو تحلیلگر بلومبرگ، در حال حاضر بالغ بر 500 کشتی حامل گاز تحت قراردادهای طولانی مدت در سرتاسر جهان به نقل و انتقال مشغول هستند، پس نباید در آینده ای نزدیک شاهد افزایش قابل توجه ناوگان حمل و نقل گاز در جهان باشیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن