اولین نیروگاه هسته‌ای کره جنوبی از مدار خارج می‌شود

قانون‌گذاران کره جنوبی خاموشی دائمی واحد اول نیروگاه هسته‌ای کوری این کشور را تصویب کردند. این واحد نیروگاه هسته‌ای کوری،‌ قدیمی‌ترین راکتور هسته‌ای در حال بهره‌برداری کره جنوبی بود که در 19 ژوئن از مدار خارج می‌شود.

به گزارش «انرژی امروز» راکتور Kori 1 یک راکتور آب تحت فشار 576 مگاواتی است که تولید تجاری برق آن از سال 1978 آغاز شده است. در سال 2007 این راکتور به روز رسانی شد و برای ده سال آینده هم آماده به کار شد.

این راکتور بار دیگر هم می‌تواند برای ده سال آینده نیز به روز رسانی شود اما شرکت برق هسته‌ای و برق‌آبی کره جنوبی KHNP در سال 2015 اعلام کرد که دیگر بهره‌برداری از این واحد تمدید نخواهد شد.

کمسیون امنیت و ایمنی هسته‌ای کره جنوبی NSSC مجوز خاموشی همیشگی این نیروگاه را صادر کرده است. NSSC اعلام کرده است انجمن ایمنی هسته‌ای کره بازبینی‌های فنی از KHNP انجام داده است. این بازبینی‌ها بر این تاکید داشته که این نیروگاه بعد از اینکه از مدار خارج شد چطور می‌تواند مدیریت شود.

برهمین اساس، KHNP در نیمه شب 19 ژوئن عملیات خاموشی نیروگاه را آغاز خواهد کرد  و اولین نیروگاه هسته‌ای کره جنوبی وارد مرحله خاموشی خواهد شد.

برنامه از رده‌خارج سازی این واحد یک برنامه پنج ساله است. NSSC برنامه‌ریزی برای بازرسی‌های ایمنی این نیروگاه بعد از خاموشی را برقرار خواهد کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن