کاهش گازسوزی شرکت نفت و گاز کارون با دو اصلاحیه عملیاتی

در راستای بهبود شرایط تولید، کاهش گازسوزی و صیانت از محیط زیست ۲ اصلاحیه اساسی عملیاتی در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون انجام شد.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، مدیر عامل شرکت نفت و گاز کارون از انجام ۲ اصلاحیه عملیاتی در این شرکت خبر داد و گفت: اصلاحیه های یاد شده با هدف جلوگیری از سوزانده شدن گاز، بهبود شرایط فرآورشی و صیانت از محیط زیست در خرداد ماه سال جاری در کارخانه گاز مایع ۶۰۰ صورت گرفت.

محسن دهانزاده گفت: یکی از اقدامات مهم صورت گرفته طرح اصلاحی مسیر کنارگذر گاز اصلی کارخانه گاز مایع ۶۰۰ بود که تا قبل از این اقدام به دلیل نحوه طراحی اولیه در هنگام نصب صفحات مسدودکننده در آغاز تعمیرات اساسی و در هنگام برداشت این صفحات حجمی حدود ۱.۸ میلیارد فوت مکعب از گاز سوزانده می شد که علاوه بر هدر رفت منابع، آلودگی محیط زیست اطراف کلان شهر اهواز را نیز به دنبال داشت که با استفاده از حدود ۹۰ متر لوله و اتصالات `۲۴ و دو عدد شیر `۲۴ و `۳۶ این اصلاحیه به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که واحد عملیات کارخانه گاز و گاز مایع ۶۰۰ با آن مواجه بود، عدم وجود مسیر کنارگذر شیر هیدرولیکی گاز خروجی کارخانه به طرف واحدهای پایین دست شرکت ملی مناطق نفتخیز بود که در هنگام عدم عملکرد مناسب شیر مذکور، به ناچار کل گاز به سمت مشعل هدایت می شد. برای رفع این مشکل و در راستای حفظ محیط زیست و حفاظت از سرمایه های ملی، طرح اصلاحیه مسیر کنار گذر شیر خروجی گاز سبک نیز در دستور کار قرار گرفت و با موفقیت اجرا شد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون بزرگ ترین شرکت بهره بردار تابع مناطق نفتخیز جنوب است که مسئولیت راهبری و تولید صیانتی نفت، گاز و مایعات گازی را با تولید روزانه بیش از یک میلیون و ۳۰ هزار بشکه نفت خام برعهده ‌دارد ، همچنین این شرکت با تولید روزانه ۶۰ هزار بشکه گاز مایع (NGL) و ۶۵۰ میلیون فوت مکعب گاز سبک ، یکی از تامین کننده های اصلی خوراک شرکت های پتروشیمی مارون و بندر امام ، محسوب می شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن