سند محرمانگی با توتال امضا شده است

کارشناس حقوقی شرکت ملی نفت گفت: در شرکت ملی نفت، پیش از امضای قرارداد با تمام شرکت ها، سند محرمانگی و رازداری امضا می شود و در امضای قرارداد با توتال نیز قطعا این اصل رعایت شده است.

مصطفی بهاری زاده در گفتگو با خبرنگار نفت و گاز «انرژی امروز» درخصوص نامه احمد توکلی به جهانگیری درباره امضای قرارداد با توتال گفت: نکات اشاره شده درست و قانونی و طبق مصوبات موجود است اما باید گفت ایشان از کجا احراز کرده‌اند که این مراحل طی نشده است؛ در شرکت ملی نفت در ابتدای کار مذاکرات یک سند محرمانگی و رازداری با تمام شرکت‌ها امضا می‌کنند وقرارداد با توتال نیز از این امر مستثنی نیست.

او در ادامه افزود: در شرکت ملی نفت ایران تمام MOU  هایی که تا به حال بسته شده است این کار انجام شده و صحبت‌های توکلی را می‌توان یک توصیه قلمداد کرد، اما متن خبر تنظیم شده به گونه‌ای است که گویی کار خلافی در حال صورت گرفتن است و بدون رعایت هیچ اصول خاصی قرارداد امضا خواهد شد!

بهاری زاده با بیان اینکه «اکنون قرارداد با توتال در مرحله امضاست»، افزود: تمام مراحل ارائه اطلاعات میدان در اولین مرحله MOU نوشتن­‌ها اتفاق می افتد و در واقع تمام این مراحل اولیه و تصویب سند رازداری و محرمانگی باید انجام گرفته باشد تا به مرحله انعقاد قرارداد برسد و تابه حال جایی احراز نشده که این کار انجام نشده و ایشان تذکر داده‌اند!

کارشناس حقوقی شرکت ملی نفت تصریح کرد: توتال به عنوان پیمانکار پروژه خودش هم ذینفع است و تعهداتی دارد که جزئیات این تعهدات در قرارداد بیان شده است.

او درخصوص انتقادات برخی افراد درمورد پیمانکار طرف قطری بودن این شرکت نیز گفت: اینکه پیمانکار آن طرف میدان نتواند این طرف میدان کار کند با الزامات بین المللی منافات دارد.

بهاری­‌زاده گفت: دوستانی مانند آقای توکلی که عقیده دارند میدان باید به صورت یکپارچه مدیریت شود این امر یعنی یک پیمانکار مشترک برای دو طرف؛ بنابراین اینکه پیمانکار طرف دیگر میدان را به هیچ وجهه دراین سوی میدان به کار نگیریم، نادرست است و الزاماتی دارد که شرایط آن در قرارداد بیان شده است و این اتفاق در شرکت ملی نفت افتاده است.

کارشناس حقوقی شرکت ملی نفت اظهار کرد: اینکه برخی نهادها توصیه‌هایی را متذکر می‌شوند، مدیران و کارشناسان در شرکت ملی نفت چندین برابر آنان به آن اشراف دارند و این امر اهمیت بسیاری برای آنان دارد.

بهاری زاده با انتقاد از برخی سایت‌ها و روزنامه‌های داخلی گفت: این موضوع که در تیترهای متفاوت و با عناوین مختلفی عنوان می‌شود، سیاه نمایی این سایت‌ها و بی‌اعتمادی به مدیران و کارکنان شرکت ملی نفت است.

او با تاکید بر اینکه «اگر واقعا تخلفی شده؛ اجازه دهند نهادهای نظارتی ورود کنند»، گفت: صحبت‌هایی که گفته می‌شود پیشنهاد اصلاحی نبوده است، چرا نمی‌گویند اگر توتال نیاید چه کسی بیاید؟!

کارشناس حقوقی شرکت ملی نفت در پایان گفت: این مسائل، معضلاتی است که شرکت ملی نفت با آن روبرو شده است و متاسفانه مدیران بیشتر از اینکه برای بررسی جزئیات قراردادها و پیمانکاران زمان بگذارند باید مراقب سایت‌های داخلی و روزنامه‌های منتقدی باشد که فقط توصیه و انتقاد می‌کنند و پیشنهادی ندارند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن