آبرسانی به پایانه عراق در آن سوی مرز مهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: آب شرب در مرز مهران تأمین است و آبرسانی به پایانه عراق در آن سوی مرز مهران با تانکر انجام می‌شود.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، پرویز ناصری با بیان اینکه یکی از مصوبات سفر رییس جمهور تامین آب و جمع‌آوری فاضلاب پایانه مرزی مهران بوده است، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با مشارکت بنیاد برکت در بخش آب، ۱۳۰ لیتر در ثانیه از طریق ۱۳.۵ کیلومتر خط انتقال، ۲۸۰۰ مترمکعب مخزن آبرسانی پایدار و برای ۳۵۰ هزار نفر از طریق سه حلقه چاه تامین شده است.

وی، با اشاره به اینکه امسال پارکینگ شماره ۲ نیز به این خدمات‌رسانی اضافه شده است، ادامه داد: یکی از اقدامات خوب دیگر که در مهران در راستای خدمات‌رسانی به زائران انجام شده است بحث شبکه جمع‌آوری فاضلاب و خط انتقال بوده است.

ناصری افزود: حدود ۱۰ کیلومتر خط رفت و همچنین ۱۰ کیلومتر خط برگشت و یک سپتیک که فاضلاب را به سمت تصفیه‌خانه فاضلاب مهران پمپاژ می‌کند اجرایی شده و این پروژه همزمان با چهارمین روز هفته دولت با حضور معاون وزیر نیرو به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل آبفای استان ایلام عنوان کرد: در حوزه ایجاد زیرساخت‌های آب و فاضلاب یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال در شهر مهران هزینه شده است.

وی از آبرسانی پایدار از پل زائر تا محل پایانه مرزی و موکب‌ها خبر داد و گفت: در این مسیر نصب ۶۰ دستگاه آب سردکن پیش‌بینی شده است.

ناصری از تأمین آب پایدار موکب جواد الائمه مستقر در پایانه کشور عراق با هماهنگی استاندار و فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام خبر داد و افزود: آبرسانی سیار به پایانه عراق با تانکر سیار انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: خدمات‌رسانی آبفای استان ایلام تا آخرین روز از حضور زائران اربعین حسینی ادامه دارد و هیچ محدودیت زمانی در خدمات‌رسانی به عاشقان امام حسین(ع) نداریم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن