آب سد البرز به زودی وارد سیاهرود می‌شود

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران گفت: ساخت کانال انتقال آب شبکه سد البرز به سیاهرود وارد مرحله پایانی شده و به زودی با بهره‌برداری از این کانال، آب سد البرز پس از انتقال به سیاهرود وارد زمین‌های کشاورزی جویبار می‌شود.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، حیدر داوودیان اظهار کرد: عملیات اجرایی انتقال آب از شبکه البرز به رودخانه سیاهرود شهریور 1400 به منظور کمک به رفع تنش آبی کشتزارهای شهرستان جویبار آغاز شد و اکنون با تخصیص اعتبارات لازم به مرحله بهره‌برداری نزدیک شده است.

وی افزود: ساخت این کانال آبرسان به طول یک هزار و ۵۷۰ متر، یکی از زیر‌پروژه‌های طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد البرز است که برای اجرای آن حدود 240 میلیارد ریال هزینه شد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این خط انتقال که با اجرای کانال بتنی و لوله‌گذاری ایجاد شد، یک هزار لیتر بر ثانیه آب سد البرز برای آبیاری بیش از 2 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی جویبار به رودخانه سیاهرود انتقال داده می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن