آرامکو: از امنیت انرژی چین حمایت می‌کنیم

امین ناصر، مدیرعامل غول نفتی آرامکوی سعودی، روز یکشنبه در یک مجمع در پکن اعلام کرد که این شرکت سعودی از امنیت و توسعه بلندمدت انرژی چین حمایت می‌کند.

به گزارش «انرژی امروز» ناصر گفت که این شرکت برای تولید محصولات کم کربن با چین مشارکت و فناوری های کاهش انتشار دارد.

در ماه نوامبر سال گذشته، شرکت نفت و پالایش ژیجیانگ قراردادی با شرکت آرامکوی سعودی برای خرید ۱.۰۸ میلیون تن معادل ۷.۸۸ میلیون بشکه نفت امضا کرد.

ین قرارداد که ۵.۳ میلیارد یوان معادل ۷۳۵ میلیون دلار ارزش دارد، در پنجمین نمایشگاه بین المللی واردات چین در شانگهای امضا شد.

در اسفند ماه گذشته هم اعلام شد که شرکت پتروشیمی هوجیان آرامکو و شرکت‌های نورت هوجیان کمیکال اینداستریز گروپ  و پانجین زایچنگ اینداستریال گروپ، مجتمع تبدیل مایعات به مواد شیمیایی در یک مجتمع بزرگ یکپارچه پالایشی و پتروشیمی را در شمال شرق چین توسعه می‌دهد.

این پروژه یکپارچه که فرصت تأمین روزانه ۲۱۰ هزار بشکه‌ای نفت خام این مجتمع را فراهم می‌کند، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ میلادی عملیاتی شود.

 

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن