آزاد سازی ۲۸۰ میلیون دلار دارایی افغانستان از بانک جهانی

تقریبا ۲۳ میلیون نفر از شهروندان افغانستان با قحطی و گرسنگی روبرو هستند. بانک جهانی۲۸۰ میلیون دلار از دارایی مسدود شده افغانستان رادر اختیار نهادهای امدادی سازمان ملل قرار داد تا برای تغذیه و بهداشت مردم هزینه شوند.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، بانک جهانی اعلام کرد که کشورهای کمک ‌کننده به «صندوق بازسازی برای افغانستان» (ARTF) با انتقال ۲۸۰ میلیون دلار تا پایان ماه دسامبر سال جاری موافقت کرده‌اند.

به گفته بانک جهانی ۱۰۰ میلیون دلار از مبلغ آزاد شده برای خدمات پزشکی و درمانی در اختیار یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل قرار گیرد. ۱۸۰ میلیون دلار دیگر نیز در اختیار برنامه جهانی غذا (WFP) قرار خواهد گرفت.

بانک جهانی تاکید کرده که این پول‌ها به منظور «امنیت غذایی و برنامه‌های بهداشتی» مردم افغانستان در شرایط بحرانی این کشور صرف خواهند شد.

یونیسف با دریافت ۱۰۰ میلیون دلار، می‌تواند به ۱۲ و نیم میلیون نفر خدمات درمانی برساند و یک میلیون نفر را واکسینه کند.

برنامه جهانی غذا نیز با ۱۸۰ میلیون دلار می‌تواند نیازهای خوراکی دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را تامین کند و ۸۴۰ هزار مادر و فرزند را نیز تحت مراقبت‌های تغدیه‌ قرار دهد.

بانک جهانی

اوضاع اقتصادی افغانستان نیز به شدت بحرانی است. سازمان خواروبار جهانی (فائو) هشدار داده که تا پایان سال ۲۰۲۱ آمار شهروندانی که قادر به تامین نیازهای اولیه خوراکی نیستند، به ۲۲میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌رسد.

بعد از روی کار آمدن طالبان در افغانستان آمریکا حدود ۹ میلیارد دلار ذخایر ارزی بانک مرکزی این کشور را بلوکه کرده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن