آغاز 46 هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی

بر اساس اعلام معاون راهبردی تولید شرکت برق حرارتی، حدود 107 هزار مگاوات برنامه تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی در دستور کار قرار گرفته و تاکنون بیش از 46 هزار مگاوات از این برنامه آغاز شده است.

به گزارش «انرژی امروز» ناصر اسکندری گفت: میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی از ابتدای سال تاکنون به بیش از 270 هزار مگاوات ساعت رسیده است.

اسکندری با اشاره به شروع فصل تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی سراسر کشور، افزود: از ابتدای مهرماه به منظور تامین برق پایدار پیک تابستان سال آینده حدود 107 هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 46 هزار مگاوات از این برنامه آغاز شده است، ادامه داد: تاکنون 38 هزار مگاوات از برنامه شروع شده در این بخش به پایان رسیده است و امیدواریم تا پایان اردیبهشت‌ماه بتوانیم با اتمام به موقع برنامه‌های یاد شده تمامی واحدهای نیروگاهی را برای تامین برق پایدار روزهای اوج مصرف برق کشور در اختیار داشته باشیم.

اسکندری با تاکید بر اینکه بیش از 81 درصد ظرفیت نیروگاهی کشور در اختیار واحدهای تولید برق حرارتی، گفت: این نیروگاه‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون توانسته‌اند با تولید بیش از 270 هزار مگاوات ساعت انرژی نقش مهمی در تامین برق پایدار و مطمئن برای مشترکان سراسر کشور داشته باشند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن