مشترکان بدمصرف آب بیش از دو برابر هزینه می‌پردازند

مدیرعامل آبفای استان تهران درباره هزینه تولید هر مترمکعب آب گفت: این رقم در سال گذشته در شهر تهران 5000 تومان بوده است در حالی که تنها 2700 تومان آن از مشترک دریافت می‌شود، یعنی هر مشترک حدود نیمی از قیمت تمام‌شده آب را می‌پردازد؛ البته این رقم برای مشترکان بدمصرف تا 12هزار تومان هم بوده است.

به گزارش «انرژی امروز» محمدرضا بختیاری در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آبفا گفت: میانگین کشوری مصرف آب در حوزه شرب حدود 7 تا 8 درصد است و حدود 90 درصد آب کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود؛ این در حالی است که این نسبت در استان تهران برقرار نیست و حدود 43 درصد آب این استان در حوزه شرب مصرف می‌شود.

بختیاری افزود: با وجودی که 10 روز از آغاز فصل زمستان گذشته، تا این لحظه برخلاف سایر نقاط کشور، میزان بارش‌ها در تهران مناسب نبوده و این امر تقریبا در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه است.

بختیاری گفت: حجم آب سدهای تهران ۲۳۸ میلیون متر مکعب است در حالی که نسبت به پارسال که 345 میلیون مترمکعب بود حدود 77 میلیون مترمکعب کاهش یافته است؛ این رقم در شرایط نرمال باید به 590 میلیون مترمکعب برسد.

به گفته مدیرعامل آبفای استان تهران در این استان سالانه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب ​آب مصرف می‌شود که حدود یک میلیاد و 200 میلیون مترمکعب آن در شهر تهران و 500 میلیون مترمکعب در سایر شهرهای این استان مصرف می‌شود.

وی در خصوص شیوه برخورد با مشترکان بدمصرف تهرانی گفت: به مشترکان بدمصرف طی سه مرحله اخطار داده می‌شود و در صورتی که تغییری در رفتار مصرف حاصل نشود، آب انشعاب آنها به صورت موفت قطع می‌شود و تا سه برابر مبلغ قبض آب، جریمه خواهند شد.

بختیاری افزود: افزایش تعرفه مشترکان بدمصرف امسال به صورت پلکانی اعمال شده است با این وجود در تهران هیچ قبضی بالاتر از رقم 800 هزار تومان صادر نشده است.

وی درباره هزینه تولید هر مترمکعب آب گفت: این رقم در سال گذشته در شهر تهران 5000 تومان بوده است در حالی که تنها 2700 تومان آن از مشترک دریافت می‌شود، یعنی هر مشترک حدود نیمی از قیمت تمام‌شده آب را می‌پردازد؛ البته این رقم برای مشترکان بدمصرف تا 12هزار تومان هم بوده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن