آمادگی صنایع برای همکاری با وزارت نیرو در مدیریت مصرف برق تابستان

یک فعال صنعتی با بیان اینکه مدیریت مصرف انرژی در فصل تابستان یک امر اجتناب‌ناپذیر است، گفت: ما آماده همکاری با مسئولان برای اجرای طرح‌های کاهش بار هستیم.

به گزارش «انرژی امروز» از ایرنا، علیرضا رستگار درباره برنامه مشترک وزارت نیرو و صمت برای مدیریت مصرف برق فصل تابستان، اظهار داشت: بحث مدیریت بار در فصل تابستان به‌واسطه ناترازی میزان تولید و مصرف برق کشور، ضرورت دارد و امیدواریم برنامه جامع و مشترک وزارت نیرو و صمت بتواند امسال به افزایش حداکثری برق صنایع کمک کند.

وی با بیان اینکه اعلام برنامه قبلی برای قطع برق شهرک‌های صنعتی در فصل گرم به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا در دیگر ساعت‌ها و ایام نسبت به جبران تولید اقدام کنند، خاطرنشان ساخت: اینکه امسال شهرک‌های صنعتی تنها یک نیم روز در هفته آن هم در ساعت اوج بار مصرف مشمول محدودیت تأمین برق می‌شود، نکته مثبتی است.

رستگار با اشاره به خسارت‌های سنگین قطع ناگهانی برق به صنایع تولیدی گفت: ما آماده همکاری با مسئولان برای اجرای طرح‌های کاهش بار هستیم، اما همان‌طور که گفته شد باید این ساعت قطع برق صنایع از قبل هماهنگ شود تا بتوان برای مدیریت آن اقدام کرد.

پیش‌تر، وزیر نیرو در باره موضوع مدیریت مصرف برق در بخش صنایع کشور خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه مشترک وزارت نیرو و وزارت صمت، مشترکان برق صنایع در سه گروه تقسیم و مدیریت می‌شوند.

محرابیان گفت: گروه اول را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند که بالغ بر ۵۸۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی را شامل می‌شود؛ به‌عبارت‌دیگر برای بیش از ۹۰ درصد صنایع محدودیتی در تأمین برق اعمال نمی‌شود.

وی ادامه داد: گروه دوم برق موردنیاز واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی و واحدهای صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی با دیماند بیش از ۵۰۰ کیلووات نیز از ۲۰ خرداد تا ۱۷ شهریور در شش و نیم روز هفته به طور کامل تأمین خواهد شد و صرفاً نصف روز در هفته و از ساعت ۱۱ تا ۲۳ در برنامه‌های مدیریت مصرف مشارکت خواهند کرد.

وزیر نیرو ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، امکان جبران محدودیت این نصف روز و تولید حداکثری برای این واحدها در سایر ایام هفته (شش روز و نیم) با جابه‌جایی ساعات کاری حتی به‌صورت شبانه‌روزی فراهم است.

محرابیان خاطرنشان کرد: گروه سوم، برق موردنیاز صنایع بزرگ (حدود ۳۰۰ واحد صنعتی) مطابق برنامه مدیریت مصرف ابلاغی وزارت نیرو و وزارت صمت در دوره تعیین شده تأمین می‌شود.

وی افزود: مشارکت این واحدها از طریق جابه‌جایی بخشی از بار مصرفی آنها از ساعات اوج به ساعات غیر اوج و نیز مدیریت زمان بهره‌برداری از تجهیزات وابسته به انرژی در برنامه‌های مدیریت مصرف بوده و در سایر زمان‌های دوره تابستان، انرژی موردنیاز این واحدها به طور حداکثری تأمین می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن