آمار حیرت‌آور سرفرماندهی ناتو از ابعاد تلفات روسیه در جنگ

ابعاد جنگ در اوکراین، برای ژنرال کاوولی، سرفرماندهی ناتو در اروپا تکان‌دهنده است. او با اعلام آماری از تلفات انسانی، خسارات تسلیحاتی و مهمات مربوط به روسیه تأکید کرد که ارتش کی‌یف در معرض اتمام مهمات قرار دارد.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه‌وله، از نظر سرفرمانده کل نیروهای نظامی ناتو در اروپا، پس از حمله روسیه به اوکراین، ناتو باید خود را با واقعیت جدید انطباق دهد.

ژنرال آمریکایی کریستوفر کاوولی روز جمعه ۳ مارس (۱۳ اسفند) به عنوان مهمان افتخاری در ضیافت سنتی شام ماتیه در تالار شهرداری هامبورگ گفت که گستردگی این جنگ غیرقابل باور است.

به گفته کاوولی، روسیه تاکنون بیش از ۲هزار تانک رزمی را از دست داده است. بیش از ۲۰۰هزار سرباز و بیش از ۱۸۰۰ افسر روس کشته یا زخمی شده‌اند.

کاولی افزود، علاوه بر این، ارتش روسیه به طور متوسط روزانه بیش از ۲۳هزار گلوله توپخانه‌ای شلیک می‌کند.

بر اساس برآوردهای پیشین، این رقم در طول تهاجم روسیه بیشتر بوده است. محافل نظامی فرانسه پیش‌تر گفته بودند که نیروهای کرملین در تابستان گذشته روزانه ۵۰هزار گلوله توپخانه‌ای شلیک کرده‌اند.

در همین حال، گفته می‌شود که در اوکراین تعداد شلیک روزانه گلوله‌های توپخانه‌ای به به مراتب کمتر است. یک مقام آمریکایی در نوامبر گذشته تخمین زد که این کشور روزانه از ۴ تا ۷هزار گلوله توپخانه در روز مصرف دارد.

علاوه بر این، کیف با تهدید کمبود مهمات روبرو است. اورماس رینسالو، وزیر امور خارجه استونی، هفته گذشته هشدار داد که گلوله‌های توپخانه‌ای اوکراین رو به اتمام است.

وزیر خارجه استونی گفت: «امروز در وضعیتی هستیم که روسیه در یک روز به اندازه تولید یک ماه اتحادیه اروپا گلوله توپخانه‌ای استفاده می‌کند». به همین دلیل کمیسیون اتحادیه اروپا اخیراً پیشنهاد کرده است، با بودجه اتحادیه اروپا از کشورهای عضو در تهیه و تولید مهمات حمایت خواهد کرد.

ژنرال کاوولی در سخنرانی خود توضیح داد که وقتی ناتو در شرایط سخت رویارویی قرار می‌گیرد، قدرت سخت باید یک استدلال باشد.

او گفت: «اگر دیگری با یک تانک می‌آید، شما نیز باید یک تانک داشته باشید.» او افزود، یکی از درس‌های دوران جنگ سرد این است که این مسئله به دقت سلاح برمی‌گردد. علاوه بر این، ظرفیت تولید صنایع دفاعی نیز حائز اهمیت است. در جنگ آن کسی پیروز می‌شود که می‌تواند سریع‌ترین تولید را داشته باشند.

ژنرال ناتو در عین حال بر اهمیت رهبری غیرنظامی نیز تاکید ورزید: «ما از این درگیری آموختیم که رهبری غیرنظامی بسیار حیاتی است.» این امر می‌تواند ملت را بسیج کند و الهام‌بخش هم‌پیمانان باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن