آمریکا نفت بیشتری از عراق وارد می‌کند

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) که روز یکشنبه منتشر شد، صادرات نفت عراق به آمریکا در هفته گذشته به طور متوسط 222 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

به گزارش «انرژی امروز» این گزارش نشان می‌دهد که متوسط واردات نفت خام آمریکا از 9 کشور در هفته گذشته 5 میلیون و 191 هزار بشکه در روز بوده که نسبت به هفته قبل که به طور میانگین 5 میلیون و 395 هزار بشکه در روز بود، 204 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

علاوه بر این، EIA می‌گوید صادرات نفت عراق به آمریکا در هفته گذشته 222 هزار بشکه در روز بود که نسبت به هفته قبل که میانگین آن 180 هزار بشکه در روز بود، 42 هزار بشکه در روز افزایش داشت.

گزارش EIA همچنین نشان داد که کانادا با میانگین 3.327 میلیون بشکه در روز بزرگترین منبع واردات نفت ایالات متحده در هفته گذشته بود و پس از آن مکزیک با میانگین 728000 بشکه در روز و سپس عربستان سعودی با میانگین 339000 بشکه و برزیل با میانگین 189000 بشکه در روز قرار داشتند.

طبق گزارش EIA، آمریکا به طور متوسط روزانه 143000 بشکه نفت خام از کلمبیا، 104000 بشکه از نیجریه، 49000 بشکه در روز از لیبی و 36000 بشکه در روز از اکوادور وارد کرده در حالی که هیچ نفتی از روسیه خریداری نکرده است.

این افزایش صادرات نفت عراق به آمریکا در کنار کاهش واردات از سایر کشورها می‌تواند بر بازار جهانی نفت تأثیر بگذارد. افزایش صادرات نفت ممکن است منجر به افزایش درآمد عراق شود، در حالی که کاهش واردات از سایر کشورها می‌تواند منجر به افزایش قیمت نفت آنها شود. باید دید بازار چه واکنشی به این تحولات نشان خواهد داد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن