آمریکا پیشرفته‌ترین سیستم دفاع هوایی را در اختیار اوکراین می‌گذارد

ایالات متحده آمریکا پیشرفته‌ترین سیستم دفاع هوایی خود به نام پاتریوت را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، این خبر درحالی توسط وزیر خارجه آمریکا اعلام شد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز چهارشنبه ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ در کاخ سفید مورد استقبال جو بایدن، ریاست جمهوری آمریکا قرار‌ گرفت.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: « بخشی از این کمک برای اولین بار شامل سامانه‌ی پدافند هوایی پاتریوت است که می‌تواند موشک‌های کروز، موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد و همچنین هواپیماهایی در ارتفاعات  بالاتر را سرنگون کند.»

« بخشی از این کمک برای اولین بار شامل سامانه‌ی پدافند هوایی پاتریوت است که می‌تواند موشک‌های کروز، موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد و همچنین هواپیماهایی در ارتفاعات بالاتر را سرنگون کند.»

بلینکن در همین‌باره تصریح کرد که فعلا واشنگتن یک عدد ازاین سامانه دفاع موشکی سیار را در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد، آن‌هم در زمانی که اوکراین در معرض شدیدترین حملات مسکو قرار دارد.

سیستم دفاعی پاتریوت بخش جدیدی از کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین است که حدود ۱.۸۵ میلیارد دلار را شامل می‌شود. از این میان یک میلیارد دلار آن در قالب کمک‌های تسلیحاتی از انبارهای نظامی ایالات متحده است که می‌تواند به سرعت تحویل داده شود و۸۵۰ میلیون دلار آن، سفارشات به صنایع دفاعی آمریکا است که در فاصله‌ی چند ماهه و حتی چندین ساله تحویل داده خواهد شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در هفته‌های اخیر بارها از پایتخت‌های غربی سیستم‌های دفاع هوایی پیشرفته را درخواست کرده بود؛ چرا که روسیه از ماه اکتبر ۲۰۲۲ بمباران زیرساخت‌های انرژی اوکراین را افزایش داده است.

قرار است واشنگتن تسلیحاتی برای توپخانه اوکراینی نیز ارسال کند. این مهمات، راکت توپخانه‌ای هیمارس (HIMARS)، خودروهای زرهی، خمپاره و موشک‌های ۱۵۵ میلی متری منطبق با معیارهای ناتو را شامل می‌شود.

همچنین از جمله تسلیحات سفارشی به صنایع نظامی آمریکا توسط اوکراین می‌توان به مهمات با کالیبرهای مختلف، پایانه‌های ارتباطی ماهواره‌ای و تخصیص بودجه برای آموزش نیروهای اوکراینی اشاره کرد.

با این کمک نظامی جدید، مجموع کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین از زمان تهاجم روسیه به این کشور، ۲۱.۳ میلیارد دلار و ۲۱.۹ میلیارد دلار از زمان به قدرت رسیدن جو بایدن به ریاست جمهوری آمریکا خواهد رسید.

جو بایدن روز چهارشنبه در دیدار با همتای اوکراینی خود در کاخ‌سفید وعده داد که آمریکا به «تقویت ظرفیت اوکراین برای دفاع از خود» ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده افزود که اوکراین همچنان با مقاومت در برابر ارتش روسیه «جهان» را «تحت تاثیر» قرار می‌دهد.

در مقابل ولودیمیر زلنسکی «از صمیم قلب» از رئیس‌جمهوری آمریکا بابت کمک‌ها به کشورش تشکر کرد. رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که کی‌یف از شهروندان عادی آمریکا نیز سپاسگزاری می‌کند.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن