اجاره خودروهای برقی در فرانسه با ۱۰۰ یورو برای کاهش آلودگی هوا

فرانسه برای کاهش آلایندگی هوا قصد دارد خودروهای برقی را برای اقشار وسیعی از مردم مقرون به صرفه کند. گفته شده بر اساس این طرح، شهروندان کم‌درآمد می‌توانند از سال آینده با پرداخت ۱۰۰ یورو خودروهای برقی اجاره کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از یورونیوز، دولت فرانسه تصمیم دارد با اجرای طرحی در این کشور در راستای حفاظت از محیط زیست و بحران آب و تغییرات اقلیمی در جهان، به افراد کم درآمد نیز این امکان را بدهد، بتوانند از خودروهای برقی استفاده و از سال آینده مدل‌های مختلف خودروهای برقی را با حداقل ۱۰۰ یورو در ماه اجاره کنند.

برای اجرایی شدن این طرح خانواده‌های کم درآمد به زودی به برنامه‌ای تحت عنوان “اجاره اجتماعی” دسترسی خواهند داشت تا از طریق آن بتوانند کار اجاره خودروی برقی را انجام دهند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه که این خبر را در سخنرانی‌ای با محوریت “استراتژی حفاظت از محیط‌زیست”  اعلام کرد، گفته است که البته این موضوع تنها در مورد خودروهای تولید شده در اروپا صدق می‌کند.

انتظار می‌رود تعداد خودروهای برقی تولید شده در فرانسه تا سال ۲۰۲۷ به یک میلیون خودرو در سال افزایش یابد.

در حالی که قرار است یارانه خودروهای برقی از سال آینده با ده‌ها هزار خودرو در فرانسه آغاز شود، در آلمان، پرداخت یارانه به خریداران خودروهای برقی در اول سپتامبر سال جاری پایان یافته است.

البته در این‌باره اعتراضات گسترده‌ای در آلمان شکل گرفته، برای مثال کریستیان راینیکه، رئیس کلوب اتومبیلرانی آلمان ADAC از دولت خواسته است، با یارانه خودروهای برقی به شهروندان، در خرید این خودروها سهیم باشد.

از سوی دیگر مکرون اعلام کرده است، به منظور ترویج تغییر خودرو به حمل و نقل عمومی، شبکه حمل و نقل سریع در ۱۳ منطقه شهری راه اندازی خواهد شد. برای اجرا شدن این طرح ۷۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهوری فرانسه در نشست وزیران در کاخ الیزه اعلام کرده است، “باید مردم را تشویق کرد تا از خودروهای شخصی به وسایل حمل و نقل عمومی کم آلاینده رو بیاورند.”

از دیگر برنامه‌های آتی فرانسه برای ترویج استفاده از محصولات پاک و پیامدهای تغییرات اقلیمی که مکرون از آن خبر داده است، می‌توان به تلاش برای عدم استفاده از سوخت های فسیلی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز اشاره کرد.

فرانسه متعهد شده است که انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال۲۰۳۰ تا ۵۵ درصد کاهش دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن