اجرای طرح پلیمر گچساران شتاب می‌گیرد

مدیرعامل شرکت صنایع پلیمر گچساران با اشاره به تعریف این طرح به‌عنوان طرح اولویت‌دار هلدینگ خلیج‌فارس، از تامین ویژه منابع مالی ، ریالی و ارزی برای تسریع در اجرای این پروژه خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا به نقل از روابط‌ عمومی شرکت صنایع پلیمر گچساران، سید محمدحسین جزایری موسوی با اشاره به راهبرد تسریع در اجرای طرح‌های در دست انجام هلدینگ خلیج‌فارس، گفت: در پلیمر گچساران بر اساس همین راهبرد و توجه ویژه‌ای که معاونت برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌ و کار گروه معطوف این طرح کرده، عزم خود را جزم کردیم تا با تلاش همه جانبه و بسیج امکانات، زمان اجرای پروژه را از زمان تعریف شده نیمه دوم ۱۴۰۴، کوتاه‌ تر کنیم.

وی با اعلام پیشرفت کلی ۲۴.۵۱ درصدی و پیشرفت بخش مهندسی ۶۶.۶۷ درصد، اظهار کرد: طرح پلی­ اتیلن سنگین شرکت صنایع پلیمر گچساران، با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰۰ میلیون یورو در حال اجراست که در بخش تامین و ساخت تجهیزات پروژه تمرکز خود را بر ساخت داخل گذاشته‌ایم و بیش از ۷۰ درصد تجهیزات این طرح با اتکا به دانش و توان متخصصان ایرانی، داخلی سازی خواهد بود.

جزایری موسوی، ادامه داد: تاکنون بیش از پنج ‌میلیون یورو سفارش‌گذاری ارزی در تجهیزاتی که هنوز امکان تولید داخل ندارد انجام پذیرفته و تامین ویژه منابع مالی، اعم از ریالی و ارزی نیز با پیگیری‌های صورت گرفته، ایجاد شده که این اعتبارات می‌تواند به پیشرفت پروژه کمک شایانی کند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال‌زایی، پیش‌بینی می‌شود در زمان بهره‌برداری ۲۵۰ شغل مستقیم و بیش از ۶۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد شود و امیدواریم با راه‌اندازی سریع‌تر این طرح و همکاری هلدینگ خلیج‌فارس، بانک مرکزی و وزارت صمت شاهد آن باشیم که صنایع پلیمر گچساران نقش بسزایی در توسعه پایدار اقتصادی منطقه گچساران ایفا کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن