احداث ۷۰۰۰ مگاوات واحد بخار سیکل‌ترکیبی در کشور

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه امیدواریم راندمان نیروگاه‌های ایران تا پایان امسال با تامين منابع كافى به 39.4 درصد برسد، گفت: در حال حاضر برنامه احداث 7 هزار مگاوات واحد بخار سیکل‌ترکیبی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش «انرژی امروز» ناصر اسکندری در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه میز اقتصادی شبکه خبر با اعلام این خبر، افزود: وزارت نیرو در تمامی بخش‌های تولید، انتقال و توزیع جهت‌گیری منطقی را برای کاهش تلفات و افزایش راندمان از سالیان گذشته در پیش گرفته است و اقدامات صورت گرفته در بخش راندمان نیروگاه‌های کشور روند رو به بهبودی را طی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شتاب‌دهی به مسیر افزایش راندمان نیروگاه‌ها نیازمند اختصاص منابع لازم به وزارت نیرو است، ادامه داد: در حال حاضر راندمان نیروگاه‌های ایران 39.2 درصد است که این رقم نسبت به میانگین جهانی عدد بسیار مناسبی است؛ به طوری که در کشوری همانند ایتالیا که قادر به ساخت نیروگاه بوده این عدد زیر 39 درصد است.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی بر لزوم افزایش هر چه بیشتر راندمان نیروگاه‌های کشور تاکید کرد و افزود: تحقق این مسیر نیازمند خروج از مدار نیروگاه‌های راندمان پایین است که بعضا عمر بالای 60 سال دارند و در روزهای اوج مصرف برق کشور برای مدت کوتاهی به ناچار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این واحدها بعضا راندمان کمتر از 20 درصد هم دارند و باید با سرمایه‌گذاری مناسب از مدار خارج شوند.

اسکندری با اشاره به برنامه صنعت برق برای نصب نیروگاه‌های با راندمان بالای 50 درصد، گفت: یکی از اقدامات جدی وزارت نیرو تکمیل بخش بخار نیروگاه‌های گازی است. در نیروگاه‌های گازی با اضافه شدن بخش بخار و تکمیل سیکل‌ترکیبی آن‌ می‌توانیم بدون مصرف سوخت اضافه به تولید برق بپردازیم که این امر به بهبود راندمان صنعت برق بسیار کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه راندمان نیروگاه‌های ایران تا پایان امسال به 39.4 درصد خواهد رسید، گفت: در حال حاضر برنامه احداث 7 هزار مگاوات واحد بخار سیکل‌ترکیبی در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با سرمایه‌گذاری مناسب بخش دولتی و خصوصی، هر چه سریعتر این واحدها وارد مدار تولید برق شوند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن