اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای گازرسانی به روستاها

براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط مکلف است از محل سهم ۱۴.۵ درصدی شرکت مذکور تا میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال نسبت به گازرسانی به روستاها و اتمام طرح‌های نیمه تمام گازرسانی به روستاها، تداوم گازرسانی با اولویت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان اقدامات لازم را به عمل آورد.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، براساس بند «د» تبصره یک لایحه بودجه ۱۴۰۲ وزارت نفت مکلف است گزارش عملکرد گازرسانی را هر سه ماه یکبار به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه دهد. همچنین گازرسانی تا درب مدارس و مساجد روستایی مورد تاکید است.

همچنین براساس بند «ه» این تبصره به شرکت دولتی ذیربط وزارت نفت اجازه داده می‌شود فرآورده نفتی حاصل از افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان نسبت به برنامه مصوب را تا سقف ۲۳۰ میلیون یورو به فروش رسانده و پس از واریز به حساب شرکت نزد خزانه‌داری کل کشور، وجوه حاصل را صرف بازپرداخت تعهدات، طرح توسعه و تثبیت این پالایشگاه کند و یا معادل آن نفت خام و میعانات گازی تحویل دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن