افزایش تولید تسلا در تگزاس به روزی بیش از 100 دستگاه

کارخانه تگزاس تسلا که کندترین خط تولید این شرکت بوده، تیراژ خود را افزایش داد.

به گزارش «انرژی امروز» از دنیای اقتصاد، در حالی که کارخانه برلین ماه گذشته به نقطه عطف تولید هزار دستگاه کراس‌اوور الکتریکی مدل Y در هفته رسید، این اتفاق هنوز در کارخانه آستین تگزاس رخ نداده است. گیگا تگزاس تنها کارخانه تسلا در حال حاضر است که مدل Y را با بسته‌های باتری ساختاری و سلول‌‌های استوانه‌‌ای ۴۶۸۰ می‌‌سازد.

طبق آنچه یک ویدئوی پهپادی نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد اوضاع در کارخانه آستین در حال بهبود است. تخمین زده می‌شود که روزانه بیش از ۱۰۰ دستگاه مدل Y از طریق کامیون‌های حمل‌‌نقل کارخانه را ترک می‌کنند و به نظر می‌رسد تولید بیش از این میزان باشد.

تولید در حال حاضر احتمالاً ۱۵۰ دستگاه در روز است. اگر تخمین درست باشد، به این معنی است که کارخانه به تولید هزار دستگاه مدل Y در هفته نزدیک می‌شود.

آوریل امسال بود که کارخانه تگزاس رسما افتتاح شد. هزاران نفر از طرفداران تسلا برای افتتاحیه رسمی به کارخانه جدید این خودروساز در آستین تگزاس هجوم آوردند. این کارخانه ۱/ ۱میلیارددلاری به طور قابل توجهی تولید خودروهای الکتریکی را توسعه می‌دهد و به عنوان سکوی پرتابی برای محصولات آینده مانند پیکاپ Cybertruck خواهد کرد. ایلان ماسک در ژانویه گفت انتظار دارد کارخانه تگزاس مدل Cybertruck را در سال ۲۰۲۳ تولید کند که حدود دو سال از برنامه اولیه خود عقب‌تر است.

به گفته تحلیلگران، حتی با توجه به تمرکز کارخانه جدید بر پرفروش ترین کراس‌اوور تسلا، مدل Y، انتظار می‌رود تولید سالانه جهانی این شرکت از حدود ۱میلیون خودرو در سال گذشته به حدود ۲میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد. تسلا اکنون دارای چهار کارخانه تولید خودرو است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن