افزایش سرمایه ۹.۴ میلیونی پروژه ذخیره سازی هیدروژن در گلاسکو

این پروژه روزانه چهار تن هیدروژن سبز تولید می‌کند

نزدیک به دو هفته پس از پایان COP26، دولت بریتانیا امروز اعلام کرد که 9.4 میلیون پوند در پروژه جدید هیدروژن در گلاسکو سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، الکترولیز جدید در کنار آنچه به عنوان بزرگترین مزرعه بادی خشکی بریتانیا توصیف می شود، Whitelee Windfarm، که متعلق به اسکاتلند پاور است، خواهد بود.

این پروژه که توسط سازنده ITM Power و شرکت گاز صنعتی BOC توسعه یافته است، هیدروژن تولید و ذخیره می کند تا تامین کنندگان حمل و نقل محلی را تامین کند.

پیش بینی می شود روزانه تا چهار تن هیدروژن سبز تولید کند.

این معادل سوخت کافی برای 225 اتوبوسی است که هر روز به و از گلاسکو و ادینبورگ سفر می کنند.

گرگ هندز، وزیر انرژی و تغییرات آب و هوایی اظهار داشت: پروژه‌هایی مانند این حیاتی خواهند بود، زیرا ما به سمت یک شبکه برق سبز روی می‌آوریم، به ما کمک می‌کند تا از انرژی‌های تجدیدپذیر در سطح جهانی خود بهره کامل ببریم، و از بریتانیا در پروژه‌های تغییرات آب و هوا حمایت می‌کنیم.

آلیستر جک، وزیر امور خارجه اسکاتلند، گفت: در هفته‌های پس از COP26 در گلاسکو، هرگز مهم‌تر از این نبوده است که پروژه‌هایی مانند این پروژه را که از فناوری جدید هیدروژن استفاده می‌کند و در عین حال مشاغل بسیار ماهر ایجاد می‌کند، مهم باشد.

در ماه آگوست، دولت استراتژی مهم هیدروژن خود را معرفی کرد که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030 از 9000 شغل حمایت کند و سرمایه‌گذاری 4 میلیارد پوندی را باز کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن