افزایش سهم بخش غیرنفتی امارات به 72.3 درصد کل اقتصاد کشور

سهم بخش غیرنفتی امارات متحده عربی در کل تولید اقتصادی این کشور در سال گذشته به ۳/ ۷۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش نشنال نیوز؛ سهم بخش غیرنفتی امارات متحده عربی در کل تولید اقتصادی این کشور در سال گذشته به ۳/ ۷۲ درصد افزایش یافت، چون دومین اقتصاد بزرگ جهان عرب از رکود ناشی از همه‌گیری بهبود یافت.

خبرگزاری دولتی Wam به نقل از داده‌های مرکز آمار و رقابت فدرال گزارش داد که بخش غیرنفتی ۳/ ۷۱ درصد از تولید ناخالص داخلی امارات را در سال ۲۰۲۰ تشکیل می‌‌داد.

شیخ محمد بن راشد، معاون رئیس‌جمهور و حاکم دبی، در اوایل این ماه گفت اقتصاد این کشور در سال گذشته ۸/ ۳ درصد رشد داشته که بالاتر از پیش‌بینی بانک جهانی با ۱/ ۲ درصد بود. شیخ محمد گفت: با قیمت‌های فعلی، تولید کشور ۴۹/ ۱ تریلیون درهم (۷۱/ ۴۰۵ میلیارد دلار) بود. رشد بخش غیرنفتی در سال گذشته توسط بخش هتل‌‌ها و رستوران‌‌ها، عمده‌‌فروشی و خرده‌‌فروشی و بخش خدمات بهداشتی و اجتماعی به‌‌ترتیب ۳/ ۲۱ درصد، ۱/ ۱۴ درصد و ۸/ ۱۳ درصد از تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۱ بوده است.

بر اساس داده‌ها، اقتصاد غیرنفتی امارات متحده عربی به‌شدت پس از همه‌‌گیری بهبود یافته و در سال گذشته رشد ۸/ ۳ درصدی را داشت که ناشی از افزایش ۸/ ۷ درصدی در سه ماه چهارم است، زیرا محدودیت‌‌های مرتبط با کووید و محدودیت‌‌های سفر کاهش یافته است.

دبی به تنهایی میزبان ۲۸/ ۷ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی یک‌شبه بین ژانویه و دسامبر ۲۰۲۱ بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن