افزایش سهم نفت خاورمیانه در واردات هند به ۶۴ درصد افزایش پیدا کرد

بررسی آمار منابع صنعتی نشان می‌دهد سهم اوپک از واردات نفت هند در سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ بر مبنای سال به سال تقریبا تغییری نداشت و افت فاحشی که طی شش سال گذشته داشت را متوقف کرد.

به گزارش رویترز، این امر در نتیجه افزایش قیمت‌های جهانی نفت روی داد که باعث شد پالایشگاه‌های دولتی هند خرید نفت از خاورمیانه را افزایش دهند.

مجموع واردات نفت هند در سال منتهی به ۳۱ مارس، بر مبنای سالانه ۷.۲ درصد رشد کرد و به ۴.۲۶ میلیون بشکه در روز رسید. سهم اوپک از واردات نفت هند در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ حدود ۷۱.۶ درصد در مقایسه با ۷۱.۹ درصد در سال پیش از آن بود. نفت اوپک حدود ۸۸ درصد از واردات نفت هند در سال مالی ۲۰۰۸-۲۰۰۷ بود.

با این حال در چند ماه آینده، سهم اوپک از مجموع واردات نفت هند ممکن است کاهش پیدا کند زیرا پالایشگاه‌های هندی نفت روسیه را خریداری می کنند که با اعمال تحریم‌ها و بایکوت خریداران غربی، ارزان شده است. نفت روسیه در سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ کمتر از یک درصد واردات نفت هند بود.

خرید گریدهای نفتی مدیوم و سنگین خاورمیانه از سوی پالایشگاه‌های هندی با تسهیل محدودیت‌های کرونایی و بهبود تقاضای داخلی، افزایش پیدا کرده است.

تقاضای هند برای سوخت در سال مالی گذشته به میزان ۴.۳ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد در چهار سال گذشته بود.

سهم نفت خاورمیانه در واردات هند در سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ به ۶۴ درصد افزایش پیدا کرده که بالاتر از ۶۲ درصد در سال پیش از آن است در حالی که سهم آمریکای لاتین و آفریقا کاهش یافت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن