افزایش ۷ میلیون لیتری مصرف بنزین به‌دلیل ناترازی گاز

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با ناترازی گاز و افزایش مصرف در بخش خانگی، توزیع سی‌ان‌جی در کشور محدود شد که این موضوع باعث افزایش ۷ میلیون لیتری مصرف بنزین در کشور شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا، علی‌اکبر نژادعلی در نشست ستاد مقابله با بحران سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه سوخت‌رسانی سوخت مایع در شهرها و روستاهایی که با افت فشار گاز روبه‌رو بوده‌اند به‌طور مطلوب در جریان است، اظهار کرد: در شهرها و روستاهای مناطق شمالی و شمال شرقی کشور با وجود قطع گاز، سوخت جایگزین دریافت کردند.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی دمای منفی ۱۸ درجه را تجربه کرده است، ادامه داد: با توجه به اینکه افت فشار شدیدی در تربت‌جام داشتیم با تمهیدهای ویژه نفت سفید و گاز مایع به‌سرعت توزیع شد و این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: با وجود اینکه فعالیت شماری از جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی متوقف شد، اما بنزین به اندازه کافی در اختیار مردم قرار گرفت.

نژادعلی با تأکید بر اینکه به‌منظور تأمین گاز مورد نیاز بخش خانگی بعضی از جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی غیر عملیاتی شد، گفت: این موضوع سبب شد مصرف بنزین افزایش یابد و با تمهیدهای اندیشیده شده، مجاری عرضه سوخت بدون محدودیت بنزین توزیع کردند و هم‌اکنون به مقدار کافی ذخیره‌سازی داریم و دیگر فرآورده‌های نفتی هم بدون مشکل تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: مردم در شرایط سخت وارد میدان شدند و کمک کردند در تأمین انرژی پایدار موفق باشیم. امسال شرایط سختی در ارتباط با انرژی در کشور حکم‌فرما بود و چالش‌هایی برای تأمین سوخت در شرایط بحران وجود داشت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه پشتیبانی تحویل سوخت جایگزین در نقاط شمالی کشور انجام شد، گفت: با برنامه‌ریزی صحیح از ابتدای امسال چالش‌ها شناسایی، تصمیم‌هایی گرفته و مصوبه‌هایی دریافت شد و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتر نسبت به پارسال سوخت مایع بیشتری به نیروگاه‌ها تحویل دادیم.

نژادعلی تأکید کرد: با ذخیره‌سازی انجام شده در نیروگاه‌ها و انبارهای نفت و شرایط سرمای هوا، ۲.۳ میلیارد لیتر میزان تحویل سوخت بیشتری نسبت به پارسال به نیروگاه‌های کشور ارسال شد. از ابتدای سال تاکنون ۱۴.۵ میلیارد لیتر سوخت در نیروگاه‌های کشور توزیع شده و ۱۴ میلیون لیتر نیز مصرف شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن