تحویل سوخت مایع به نیروگاه‌ها ۱۰ درصد افزایش داشت

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه تحویل سوخت مایع به نیروگاه‌ها امسال ۱۰ درصد افزایش داشته است، گفت: مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش «انرژی امروز» علی‌اکبر نژادعلی در نشست ستاد مقابله با بحران سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه در روزهای گذشته سرمایی کم‌سابقه‌ در کشور حاکم شد و برودت منفی ۲۸ درجه را داشتیم، ادامه داد: این برودت و مصرف باعث شد فشار در نقاط انتهایی مسیر خط لوله گازرسانی کاهش یابد، با پیش‌بینی‌های پیشین، همه فروشندگی‌ها در ارتباط با عرضه نفت سفید را تجهیز کردیم و به مقدار مناسب در نقاط مختلف نفت سفید را ذخیره کردیم، همچنین آماده‌سازی کپسول‌های گاز مایع در مناطق شمالی انجام شد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: سوخت جایگزین اصناف، صنایع و مرغداری‌ها و نانوایی‌ها براساس برنامه‌ریزی منظم تأمین سوخت انجام شد هیچ گزارشی از تعطیلی این مراکز نداشتیم.

نژادعلی ادامه داد: روزانه ۲۳.۵ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور مصرف می‌شود که با تعطیلی بعضی جایگاه‌ها در استان‌های کشور به‌منظور تأمین گاز بخش خانگی، مصرف به سمت بنزین آمد و مصرف بنزین کشور ۷ میلیون لیتر بیشتر شد، بنزین به مقدار کافی وجود دارد و این سوخت به صورت پایدار تأمین می‌شود.

وی با اشاره به مصرف ۱۱۸ میلیون لیتر بنزین در یک روز در دی‌ماه، افزود: این در حالی است که میانگین مصرف بنزین کشور امسال روزانه ۱۰۳ میلیون لیتر بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: در سال ۹۷ به خودکفایی در تولید بنزین رسیدیم و اکنون نیز واردات بنزین نداریم از مردم می‌خواهیم با مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف این خودکفایی حفظ شود و تراز تولید و مصرف را مثبت نگه داریم تا ذخیره‌سازی مناسب‌تری داشته باشیم.

نژادعلی با تشکر از مردم ایران برای همراهی در این شرایط، گفت: شدت مصرف انرژی به حدی بالاست که رتبه نخست را در دنیا داریم و با توجه به اینکه تعداد نفرات جمعیتی و وسایل حمل و نقل از برخی کشورها کمتر است، اما در مدیریت مصرف اقدام‌های لازم انجام نشده است.

در این نشست همچنین با مدیران مناطق مختلف پخش فرآورده‌های نفتی و نحوه مدیریت سوخت در شرایط ناترازی گاز ارتباط ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن