امارات: اوپک‌پلاس مایل به تامین نفت جهان است

وزیر انرژی امارات متحده عربی اعلام کرد اوپک پلاس مایل است نفتی که جهان نیاز دارد را تامین کند و این گروه همواره آماده متوازن کردن بازارها خواهد بود.

به گزارش رویترز، سهیل المزروعی در کنفرانسی در ابوظبی اظهار کرد: اوپک پلاس همواره یک سازمان فنی قابل اطمینان برای متوازن کردن عرضه و تقاضای نفت، خواهد ماند. اگر لازم باشد، کافی است فقط یک تماس تلفنی انجام دهیم.

آموس هوچ استاین، فرستاده انرژی آمریکا اظهار کرد: انرژی باید به شکلی قیمت گذاری شود که امکان رشد اقتصادی و سرمایه گذاری بیشتر مورد نیاز در بخش نفت و گاز را فراهم کند. این مقام آمریکایی که در همین کنفرانس صحبت می کرد، خاطرنشان کرد: رابطه بین آمریکا و امارات متحده عربی، محکم، پابرجا و بادوام است.

اوپک پلاس در ماه اکتبر کاهش چشمگیر تولید نفت از نوامبر را تصویب کرد. این تصمیم با وجود درخواست واشنگتن برای عدم کاهش تولید گرفته شد و باعث شد دولت آمریکا، آن را تصمیم غیرمنتظره کوته‌بینانه‌ای توصیف کند. تولیدکنندگان اوپک پلاس پس از این که آمریکا، عربستان سعودی را متهم کرد کشورهای این گروه را مجبور کرده است با کاهش تولید موافقت کنند، به حمایت از ریاض برخاستند.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی روز دوشنبه گفت: عربستان سعودی و امارات متحده عربی که دو تولیدکننده بزرگ نفت جهان هستند، تولید و پالایش نفت را افزایش داده و در زمینه هیدروژن پاک کار  می‌کنند. ما و امارات متحده عربی تولیدکنندگان نمونه خواهیم بود.

سلطان الجابر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) پیش‌تر اظهار کرده بود: کاهش سرمایه گذاری هیدروکربن به دلیل افت طبیعی ممکن است به از دست رفتن پنج میلیون بشکه در روز تولید سالانه از سطح فعلی عرضه منتهی شود. دنیا به حداکثر کردن عرضه انرژی و کاهش آلایندگی نیاز دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن