انی ایتالیا نفت ونزوئلا را به اروپا رساند

نفتکش افرامکس با پرچم یونان که در ماه‌جاری میلادی وارد آب‌های ونزوئلا شده‌بود، ۳۱۵‌هزار بشکه نفت‌خام بوسکان و ۳۴۰‌هزار بشکه نفت‌خام رقیق‌شده این کشور را برای شرکت انی ایتالیا بارگیری کرده‌است.

به گزارش «انرژی امروز» از تسنیم، یک محموله حاوی ۶۵۵‌هزار بشکه نفت‌خام سنگین ونزوئلا متعلق به یک واحد از شرکت انی ایتالیا در روز جمعه، یکی از بنادر تحت‌مدیریت شرکت نفت دولتی ونزوئلا را ترک کرد. این اولین صادرات نفت ونزوئلا به اروپا پس‌‌‌‌‌‌‌از یک وقفه سه‌ماهه است.

این شرکت ایتالیایی به‌‌‌‌‌‌‌همراه شرکت رپسول اسپانیا در سال‌گذشته میلادی مجوز صادرات نفت ونزوئلا به اروپا را از آمریکا دریافت کردند. این محموله‌‌‌‌‌‌‌های نفتی در ازای بدهی ونزوئلا به این کشورها و به‌‌‌‌‌‌‌دنبال کاهش تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا دریافت می‌شوند.

این مجوزها گاهی در سال‌گذشته میلادی صادر می‌شد، اما از ابتدای سال‌جاری میلادی بیشتر صادرات نفت ونزوئلا در بحبوحه اقدامات رئیس جدید شرکت نفت دولتی این کشور در بررسی مفاد قراردادها متوقف‌شده‌‌‌‌‌‌‌است. نفتکش افرامکس با پرچم یونان که در ماه‌جاری میلادی وارد آب‌های ونزوئلا شده‌بود، ۳۱۵‌هزار بشکه نفت‌خام بوسکان و ۳۴۰‌هزار بشکه نفت‌خام رقیق شده این کشور را بارگیری کرده‌است.

اسناد شرکت نفت دولتی ونزوئلا و همچنین اطلاعات موسسه ریفینیتیو ایکون نشان می‌دهند؛ مقصد این نفتکش پالایشگاه کارتاخنا متعلق به شرکت رپسول اسپانیاست. این پالایشگاه در گذشته نفت سنگین ونزوئلا را فرآوری می‌کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن