فاز دوم طرح پتروشیمی دماوند در حال ساخت است

فاز نخست طرح دماوند درحال ارائه خدمات تامین یوتیلیتی و سرویس های جانبی به 13 مجتمع فعال پتروشیمیایی در منطقه عسلویه است و فاز دوم نیز در بخش‌های مختلف در حال ساخت است.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت دماوند انرژی عسلویه، فاز نخست طرح دماوند با احداث و راه اندازی واحد های ذیل به بهره برداری رسیده  است و درحال ارائه خدمات تامین یوتیلیتی و سرویس های جانبی به 13 مجتمع فعال پتروشیمیایی در منطقه است:

بر پایه این گزارش ، واحد هایی که تاکنون به بهره برداری رسیده و در مدار تولید قرار گرفته اند به شرح ذیل هستند:

– واحد های نیروگاهی با 4 واحد گازی، دو واحد بویلر اصلی و یک واحد بویلر کمکی با ظرفیت 648 مکاوات تولیدبرق و 780 تن تولید بخار در ساعت و اتصال به شبکه سراسری کشوری برق 132 و 400 کیلو ولت کشوری از طریق دو پست 132 و 400 کیلو ولت در سرویس است.

– واحدهای اول و دوم هوا هرکدام با ظرفیت 73500 نرمال متر مکعب تولید اکسیژن در ساعت یکی از اساسی ترین خوراک های واحد های متانولی را تامین نموده است.

– واحد آبگیر با 80 هزار متر مکعب ظرفیت آبگیری از دریا بطور کامل در سرویس قراردارد.

– واحد شیرین سازی آب دریا در فاز اول بر اساس نیاز شرکت های منطقه و با ظرفیت 40 هزار متر مکعب تصفیه آب دریا در روز به بهره برداری رسیده و در حال تولیداست.

– واحد اول تصفیه پساب های صنعتی نیز با ظرفیت دریافت و تصفیه 130 متر مکعب COC, SN از مجتمع های تولید طراحی و به بهره برداری رسیده و در سرویس قرار دارد.

همچنین برنامه های توسعه ای که شامل بخشی از پروژه های فاز دوم طرح دماوند می باشد طرح ریزی و تاپایان سال 1403 عملیاتی خواهد شد.

بر اساس این گزارش ، این شرکت در زمینی به مساحت تقریبی90 هکتار جهت تامین یوتیلیتی و سرویس های جانبی مورد نیاز 24 مجتمع پتروشیمی مستقردر فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس- عسلویه قرار گرفته و مشتمل بر واحدهای نیروگاهی تولید برق و بخار، تولیدآب های صنعتی، تولید گازهای صنعتی شامل اکسیژن/ نیتروژن/ هوای ابزاردقیقی و هوای سرویس، واحد تصفیه پساب های صنعتی COC و SN و شبکه های گسترده پایپ رک های بتنی و فلزی، گالری های کابل برق رسانی، پست های توزیع برق، ایستگاههای ذخیره و پمپاژ آب آتش نشانی، ایستگاه اصلی تقلیل و توزیع گاز خوراک و سوخت مجتمع ها و همچنین شبکه های خطوط مواصلاتی رو زمینی و زیر زمینی با بیش از دویست کیلومتر درحال بهره برداری است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن