اکسون‌موبیل از دهه ۷۰ تغییرات اقلیمی را پیش‌بینی کرده بود

محققان می‌گویند که اکسون موبیل، یکی از شرکت‌های عظیم نفتی در جهان، از دهه ۷۰ میلادی به درستی پیش‌بینی کرده بود که چگونه تغییرات جوی موجب خواهند شد تا دمای هوای کره زمین افزایش پیدا کند.

به گزارش «انرژی امروز» شرکت اکسون موبیل از طریق دانشمندانی که در آن زمان استخدام کرده بود متوجه شد که چگونه ادامه استفاده از سوخت‌های فسیلی به گرمایش زمین منجر خواهد شد.

به گفته آن‌ها، شرکت اکسون‌ موبیل به رغم آگاهی از ارتباط استفاده از سوخت فسیلی در گرمایش زمین، در تمام این سال‌ها وجود هرگونه رابطه‌ای بین این دو را تکذیب کرد.

اکسون ‌موبیل اتهاماتی را علیه این شرکت مطرح شده، رد کرد.

بر اساس گزارش بی بی سی، این شرکت اعلام کرده «پاسخ ما به این اتهامات که در چند سال اخیر چند بار مطرح شده همان است که بود. کسانی که می‌گویند اکسون خبر داشته، نتیجه‌گیری نادرستی دارند».

بر اساس یافته‌های سازمان ملل، برخی دولت‌های جهان و دانشمندان، شرکت‌های نفتی از جمله اکسون موبیل از طریق استخراج و فروش فرآورده‌هایی میلیاردها دلار کسب کرده‌اند که سوزاندن این فراورده‌ها موجب گرمایش زمین شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن