بانک مرکزی: تسهیلات مسکن با مقررات بورس تخصیص می‏‌یابد

بانک مسکن می‌گوید: اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به دارندگان حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز بانک مسکن از طریق سپرده‌گذاری در حساب مذکور و رعایت زمان انتظار تعلق می‌گیرد.

به گزارش «انرژی امروز» از روزنامه هم‌میهن، روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به گزارش این روزنامه با عنوان «سوداگری‌های‌مسکن مکاره» در تاریخ 24‌/2‌/1402 توضیحاتی ارسال کرده که در ادامه می‌آید.

اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به دارندگان حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز بانک مسکن از طریق سپرده‌گذاری در حساب مذکور و رعایت زمان انتظار تعلق می‌گیرد.

بر این اساس متقاضیان دریافت تسهیلات خرید مسکن به‌منظور استفاده از این اوراق، باید در حساب مذکور سپرده‌گذاری کرده و یا در صورت عدم سپرده‌گذاری در حساب فوق‌الذکر می‌توانند نسبت به خرید اوراق موصوف (از دارندگان اوراق) از طریق شرکت فرابورس اقدام کنند.

نرخ سود تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق مزبور حسب مصوبه شورای پول و اعتبار مشابه سایر تسهیلات اعطایی توسط شبکه بانکی در زمان انعقاد قرارداد بوده و هزینه‌های ناشی از خرید اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بدون دخالت شبکه بانکی و با رعایت قوانین و مقررات حاکم بر شرکت فرابورس تعیین می‌شود و سود حاصل از فروش اوراق یادشده نیز متعلق به سپرده‌گذارانی است که با رعایت قوانین مرتبط دارنده اوراق تلقی می‌شوند‌.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن