بهره‌برداری از واحدهای جدید گازی نیروگاه طرشت تا پایان امسال

معاون مهندسی و برنامه‌ریزی بهره‌برداری نیروگاه طرشت تهران گفت: واحدهای جدید گازی این مجموعه تا پایان امسال به بهره‌برداری رسیده و برای پیک تابستان ۱۴۰۳ وارد مدار می‌شوند.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی نیروگاه طرشت، امیرحسین حسن‌آهی در نشست با خبرنگاران درباره برنامه تعمیراتی این نیروگاه گفت: دو برنامه تعمیرات ۱۰ روزه برای واحدهای بخار و ۲۰ روزه برای واحد گازی تدارک‌ دیده‌ شده بود که برنامه تعمیرات واحدهای بخار به‌طور کامل انجام شده و برنامه تعمیراتی واحد گازی طی مدت ۱۸ روز به‌اتمام رسید.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت کار تعمیراتی در این نیروگاه انجام شده است، افزود: نیروگاه طرشت یکی از نیروگاه‌های تهران است که از طریق شبکه فوق توزیع برق تولیدی را به شبکه تزریق می‌کند.

حسن‌آهی بازدهی نیروگاه طرشت را ۲۶ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: سال 1401 با هدف افزایش راندمان قراردادی منعقد شد تا دو واحد بخار نیروگاه بازنشسته شده و ۶ واحد گازی جدید با مصرف آب صفر جایگزین شوند.

معاون مهندسی و برنامه‌ریزی بهره‌برداری نیروگاه طرشت افزود: این واحدها ۵۸.۸ مگاوات به‌ظرفیت نیروگاه اضافه خواهند کرد و بازدهی نیروگاه توسط ۶ مولد پایه گازسوز به ۴۹ درصد خواهد رسید.

حسن‌آهی درباره میزان مصرف آب در نیروگاه طرشت اضافه کرد: سال گذشته میزان مصرف آب در لاین آبفا به صفر رسید.

معاون مهندسی و برنامه‌ریزی بهره‌برداری نیروگاه طرشت خاطرنشان کرد: نیروگاه برای تابستان امسال آماده کمک به شبکه برق است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن