بهره‌برداری از پروژه تغلیظ گاز اسیدی پالایشگاه‌ شهید هاشمی‌نژاد

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در آئین بهره‌برداری از واحد شماره یک پروژه تغلیظ گاز اسیدی و همچنین آغاز عملیات اجرایی واحد شماره 2 این پروژه در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، اجرای این پروژه را یکی از نمادهای غرور آفرین در شرکت ملی گاز ایران دانست که با تکیه و باور به توان و تخصص ملی شکل گرفته است.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، احمد زمانی در آئین افتتاح رسمی و بهره‌برداری از واحد شماره یک پروژه تغلیظ گازهای اسیدی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد که با حضور معاون امور مهندسی و پژوهش و فناوری وزارت نفت، مدیرکل HSE و پدافند غیرعامل وزارت نفت، مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد و جمعی از مدیران پالایشگاهی و مسئولان کشوری برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: این پروژه، در راستای اهداف راهبردی اقتصادی و زیست‌محیطی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد و به منظور بهبود عملکرد واحدهای بازیافت گوگرد و با هدف خلق ارزش افزوده و ارتقاء سطح مدیریت دارایی‌های فیزیکی به بهره‌برداری رسیده است.

وی در ادامه، ضمن تقدیر از زحمات خانواده شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد به منظور اجرای این پروژه، گفت: پروژه تغلیظ گاز اسیدی یکی از نمادهای غرور آفرین در شرکت ملی گاز ایران است که با تکیه و باور به توان و دانش تخصصی ملی شکل گرفته است.

زمانی با آرزوی امیدواری نسبت به اجرای تعهد پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در تکمیل زنجیره ارزش گوگرد، در رابطه با اهمیت پروژه تغلیظ گازهای اسیدی از منظر خلق ارزش و تولید ثروت، گفت: هدررفت گازهای فلر در شرکت‌های پالایشی یکی از معضلات این مجموعه‌ها است که در سال‌های اخیر برنامه‌های خوبی برای مقابله با این معضل طراحی و اجرا شده و نتایج قابل قبولی به همراه داشته که یکی از این نتایج، کاهش میزان فلرینگ است.

وی افزود: مطابق برنامه ششم توسعه، میزان هدررفت فلر در شرکت‌های پالایش گاز باید کاهش پیدا می‌کرد که به لطف خدا و تلاش همکاران، این مهم به جز در دو شرکت، در همه پالایشگاه‌های گازی از جمله شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد به انجام رسید.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران یکی دیگر از ابعاد پروژه تغلیظ گازهای اسیدی را توجه به بحث مدیریت دارایی‌های فیزیکی برشمرد و گفت: مدیریت دارایی‌های فیزیکی صرفاً معطوف به مسایل تعمیراتی و پایه مهندسی پالایشگاهی نیست. مدیریت دارایی‌های فیزیکی با رشد و تعالی هر سازمان به نقطه قابل قبولی خواهد رسید که در بخش پالایشگاه‌های گازی نیز در این مسیر شاهد تحولات مثبتی هستیم.

وی در پایان، تصریح کرد: در بحث مدیریت دارایی‌های فیزیکی، ارزش دارایی‌ها از دو منظر ذاتی و عملیاتی قابل بررسی است. در بخش ذاتی طبیعتاً ارزش، متوجه خود کالا و تاسیسات و در بعد عملیاتی، ارزش معطوف به فرآیندهایی است که به آن تاسیسات اضافه می‌شود. با این تعریف ایجاد و راه‌اندازی پروژه‌هایی از این دست، نمونه مطلوب و قابل توجهی در بحث مدیریت دارایی‌های فیزیکی نیز برشمرده می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن