تاکید ویژه وزارت نیرو بر استفاده از پساب در صنعت

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: وزارت نیرو بر استفاده از پساب در صنعت تاکید ویژه دارد.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، خشایی ۳۰ مهرماه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به پایداری وضعیت صنعت آب و برق در استان مرکزی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی جزو شرکت های پیشرو است و همواره در ارزیابی ها، نمره بالایی را اخذ کرده است.

وی تصریح کرد: از ۱.۵ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش این شرکت در استان، در شهرها، میزان پوشش به ۱۰۰ درصد رسیده و در روستاها نیز بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش قرار دارد  و از ۱۱۰۰ روستا، ۹۰۰ روستا تحت پوشش قرار گرفته است.

خشایی گفت: ۵۰۰ هزار مشترک در حوزه آب تحت پوشش هستند که از آب سالم و بهداشتی بهره مند هستند و این رقم به بیش از ۶۷۰ هزار خانوار می رسد. در روستاهای استان نیز ۱۷۰ هزار خانوار توسط شرکت خدمات رسانی می شوند.

وی عملکرد این شرکت را در حوزه فاضلاب خوب ارزیابی کرد و گفت: ۷۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته است و سه پروژه در اراک، خمین و شازند در دست اقدام است که با بهره برداری از از این سه تصفیه خانه جمعیت تحت پوشش رشد قابل توجهی خواهد داشت.

خشایی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ با توجه به حساسیت مصرف آب اقدامات ویژه ای در حوزه استفاده از پساب توسط وزارت نیرو صورت گرفته است، گفت: استان مرکزی در این حوزه پیشرو است و می توان پساب را در اختیار صنایع آب‌بر که در فرآیند تولید نیازمند آب هستند قرار دارد و در دوره مدیریت جدید شرکت، اجرای بخشنامه پساب و راه اندازی پروژه پساب در استان باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در حوزه آبرسانی نیز اقدامات ویژه ای در دستور کار قرار دارد و پروژه جهاد آبرسانی برای ۱۰ هزار روستا در کشور در حال اجراست و در استان مرکزی تعداد روستاهای تحت پوشش این طرح افزایش می یابد تا ضریب پوشش به حدود ۱۰۰ درصد برسد.

خشایی تاکید کرد: میزان موفقیت یک مدیر در حوزه آب و فاضلاب به میزان رضایتمندی مردم وابسته است.

در این جلسه معاون استاندار مرکزی گفت: سال ویژه ای را در حوزه آب و برق پشت سر گذاشتیم و مجموعه وزارت نیرو اقدامات ویژه ای را در این رابطه به انجام رساند.

مجتبی آل یاسین بیان کرد: سال های گذشته به دلیل بی تدبیری ها، با چالش های جدی در حوزه آب و برق و قطعی ها روبرو بودیم، اما سال خوبی را با کمترین تنش پشت سر گذاشتیم.

وی تصریح کرد: مسئولیت ها در واقع امانت و امتحان است، دولت در صدد استفاده از نیروهای بومی به دلیل اشراف و شناخت آنها نسبت به موضوعات استان است و خوشبختانه این هدف در انتصاب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان به خوبی محقق شد.

در این آیین مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی نیز اظهار کرد: در تابستان ۱۴۰۱ با دشوارهای بسیاری در حوزه آب و برق روبرو بودیم که خوشبختانه این شرایط با مدیریت مناسب سپری شد.

محمودی افزود: اقتصاد صنعت آب و برق شرایط مناسبی ندارد. خدمات به روز ارائه می شود، اما بهای آن مربوط به حدود ۵ سال پیش است، همچنین در بحث اجرای پروژه مسکن ملی، ۱۷۲۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های آب و برق ۲۷ هزار واحد مسکن تعیین شده برای استان مرکزی، اعتبار نیاز است و آورده آن شاید به ۱۷۰ میلیارد تومان برسد که امیدواریم اصلاحاتی در این راستا صورت گیرد.

در این جلسه یوسف عرفانی نسب مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز بیان کرد: تلاش های شرکت آب و فاضلاب استان به دلیل وجود منابع انسانی بسیار قوی، با وجود همه مشکلات در حوزه اعتبار و منابع مالی، به ثمر نشست و آبرسانی سیار دائمی به ۶۷ روستا در سال گذشته، امسال به ۳۲ روستا تقلیل یافت.

وی با اشاره به تعامل قابل قبول در شورای انسجام بخشی آب و برق استان، گفت: در مجموعه آب و فاضلاب استان بالغ بر ۱۲۰۰ نفر فعالیت دارند و با وجود ۱۰۰ میلیارد تومان مطالبات از مشترکین که ۸۰ درصد آن به سیستم اداری و انتظامی باز می گردد، برای بر زمین نماندن کار تلاش می شود و لازم است که در نیمه دوم سال حتما منابع مالی به شرکت تزریق شود.

در این آیین حشمت الله عباسی به عنوان سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی معارفه و از زحمات یوسف عرفانی نسبت قدردانی شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن