تا ۱۰ سال آینده ۲۵۰ فناوری پتروشیمی بومی سازی خواهد شد

معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: تا ۱۰ سال آینده ۲۵۰ فناوری مورد نیاز پتروشیمی کشور را بومی سازی خواهیم کرد و تبدیل به صادر کننده بزرگ محصولات پایین دستی می شویم.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی صبح امروز دوشنبه(11 اردیبهشت ماه ) در چهاردهمین همایش بین‌المللی IPF با بیان این که اگر به دنبال ارزش افزوده هستیم باید به دنبال توسعه سرشاخه های دانش بنیان در صنعت پتروشیمی باشیم، گفت: امروز ایران ۸ هزار شرکت دانش بنیان در همه زمینه‌ها دارد، از این رو ما می توانیم به آسانی ۲۵۰ فناوری برتر پتروشیمی در کشور را بومی سازی کنیم.

وی افزود: به همه مدیران صنعت پتروشیمی این نوید را می دهم که ایران برای تحقق اقتصاد دانش بنیان در حال بر داشتن گام های بزرگ است تا بتواند تا ۱۰ سال آینده همه فناوری ها مورد نیاز خود را بومی سازی و تبدیل به صادر کننده بزرگ محصولات پایین دستی شود.

معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به تشکیل ستاد اقتصاد دانش بنیان پتروشیمی در این معاونت گفت: با توجه به تشکیل صندوق خطر پذیری سرمایه گذاری در این معاونت در آینده نزدیک شاهد ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای توسعه فناوری های پتروشیمی هستیم.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: هر شرکتی که تولید بار اول داشته باشد به سرعت و بدون بروکراسی اداری با آنها قرارداد خواهیم بست.

وی با بیان این که برای توسعه پایدار باید به سراغ فناوری در پتروشیمی برویم، گفت: بزرگترین فرصت اقتصادی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران منابع نفت و گاز است.

معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با تاکید بر این که مسیر اقتصاد دانش بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری از ایستگاه توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی می گذرد، اظهار کرد: معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برنامه ویژه ای برای توسعه این صنعت دارد، زیرا همه چیز در اقتصاد در توسعه زنجیره ارزش این صنعت خلاصه می شود.

دهقانی فیروزآبادی با بیان این که به ازای هر یک دلار در صنعت پایین دستی پتروشیمی ۸ دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد، گفت: امسال آثار و برکات سرمایه گذاری در ۱۰ پروژه بزرگ در صنعت پتروشیمی را مردم خواهند دیدو بر اساس برنامه هفتم  و هشتم  توسعه صادرات محصولات پتروشیمی و ایجاد ارزش افزوده در این صنعت باید دوبرابر شود،

وی اظهارکرد: مدیران صنعت پتروشیمی را دانش بنیان ترین مدیران کشور می دانم زیرا سرشاخه های فناوری در این صنعت رسوب کرده است و در بخش بالادستی صنعت اگر برنامه ای برای تبدیل تولید خود به ارزش افزوده نداشته باشیم خام فروشی به زیان کشور خواهد بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن