کاهش 33 درصدی میزان گازهای ارسالی به مشعل در پالایشگاه گاز ایلام

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از کاهش 33 درصدی میزان فلرینگ در سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی از ایران؛ روح اله نوریان، مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام، با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان گازهای گلخانه ای نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش یافته است، افزود: در تعمیرات اساسی سال گذشته عملیات تخلیه و شارژ کاتالیست‌های واحد های بازیافت گوگرد طبق برنامه عملیاتی انجام  شد که علاوه بر افزایش راندمان کاری، باعث کاهش انتشار اکسیدهای گوگرد به محیط شده است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام افزود: به‌دلیل ارسال مستمر 3 محصول گاز مایع خام، میعانات گازی و اتان به پتروشیمی ایلام و دیگر مبادی مصرف، میزان گازهای ارسالی به مشعل 33 درصد کاهش یافته که باعث بهبود شاخص های زیست محیطی شده است.

وی از افتتاح و بهره برداری پروژه بازچرخانی آب خروجی از تصفیه‌خانه پساب این پالایشگاه در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: با افتتاح این پروژه 400 هزار لیتر آب از خروجی پساب پالایشگاه برای مصارف فضای سبز و شبکه آب آتش‌نشانی و مصارف فرآیندی بازچرخانی و از برداشت همین مقدار آب از منابع زیر زمینی جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام  تصریح کرد: در راستای مقابله با تنش‌های کم‌آبی و با هدف کاهش مصرف آب از منابع آبی موجود، پروژه بازچرخانی پساب پالایشگاه گاز در مدت کوتاه 5 ماه و با ظرفیت اسمی 600 هزار لیتر در روز به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام در پایان در باره اقدامت این شرکت در بخش مسئولیت‌های اجتماعی گفت: احداث 3 آبشخور مکانیزه برای حفظ گونه‌های جانوری منطقه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، انجام 4 دوره پایشهای زیست محیطی و ارائه خود اظهاری فصلی، مشارکت در کاشت بذر گونه های بومی ، کاشت 300  اصله نهال از گونه های بومی و مقاوم به کم آبی، برگزاری مسابقات نقاشی با موضوعات زیست محیطی در سطح مدارس به مناسبت هوای پاک ، بروز رسانی فلوچارت مدیریت پسماند و غیره تنها بخشی از اقدامات انجام شده برای حفظ محیط زیست در طول سال گذشته بوده است.

 

 

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن