تحقق 80 درصدی پایداری برق در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی

مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت نفت گفت:اقدامات بسیار خوبی در جهت پایداری برق مجتمع گاز پارس جنوبی حاصل شده و تاكنون با تلاش و مجاهدت متخصصان و كاركنان نوآور و خلاق این مجموعه، پایداری 80 درصدی در تامین برق پالایشگاه‌های سیزده‌گانه به ثبت رسیده است.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، علی‌اصغر حق‌بین، در نشست تخصصی بررسی پایداری برق مجتمع گاز پارس جنوبی، اظهار داشت: این مجتمع گازی به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه ملی کشور، با استفاده از توان داخل و اقدامات نوآورانه برای تأمین پایدار گاز کشور گام برداشته و اکنون به‌عنوان بزرگترین مركز تامین گاز كشور و محصولات جانبی در چرخش و شكوفایی اقتصاد كشور پیشرو است.

وی در ادامه، به یكی از ضرورت‌های بسیار مهم در جهت پایداری برق مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره و تصریح كرد: راه‌اندازی مركز دیسپچینگ برق یكی از اولویت‌های نخست مجتمع گاز پارس جنوبی است و پیاده‌سازی و اجرایی شدن این مركز، حركتی بسیار بزرگ همسو با پایداری برق این مجموعه خواهد بود.

حق بین به بزرگترین مركز تامین برق پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره كرد و گفت: در سایه دانش بومی و استفاده از توان سازندگان داخلی و دانش‌بنیان‌ها، اقدامات و كارهای بسیار شاخص و ارزنده‌ای در نیروگاه برق بعثت به عنوان بزرگترین مركز تامین كننده برق مجتمع انجام شده و این نیروگاه در حال حاضر یكی از مراكز بزرگ تامین برق پالایشگاه‌های مستقر در سایت یكم و دوم مجتمع است.

مدیر كل پدافند غیرعامل مدیریت بحران وزارت نفت گفت: پروژه‌های بسیار ارزشمند و كلیدی در این مجموعه در دست اجراست كه با تكمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها، به پایداری 100 درصدی در تامین برق مجتمع گاز پارس جنوبی خواهیم رسید.

وی تصریح كرد: علاوه بر پایداری برق در پالایشگاه‌های پارس جنوبی، ظرفیت و توانایی ارسال برق به شبكه‌ سراسری كشور نیز وجود دارد و در زمان اوج مصرف برق و ناترازی در تامین برق مناطق پیرامونی پارس جنوبی، حركت بسیار ارزشمندی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی محقق می‌‌شود.

حق‌بین در پایان، به فصل انجام عملیات تعمیرات اساسی سال جاری در این مجموعه اشاره کرد و گفت: انجام عملیات تعمیرات اساسی منظم و نوآورانه با تکیه بر توان دانش کارکنان و متخصصان این مجموعه بزرگ یکی از اقدامات مهم پدافند غیرعامل است و بر همین اساس پروژه‌هایی كه در این مركز مهم تولید گاز در حال انجام است، از پروژه‌های مهم و حیاتی كشور محسوب شده و می‌تواند در پایداری امنیت ملی كشور، رفاه اجتماعی و رشد اقتصادی نقش‌آفرین باشد.

پایداری برق در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی

در ادامه مراسم، حسین شمشیری، معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی نیز اظهار داشت: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم و حمایت‌های ویژه وزیر نفت و مدیران ارشد، اقدامات و دستاوردهای بسیار ارزشمندی همسو با پایداری برق پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، شرایط در مراحل  تولید، انتقال، توزیع و انجام پروژه‌های مهم پایداری برق در این مجموعه، بسیار مطلوب بوده و نشان می‌دهد که تلاش متخصصان و كاركنان پرتلاش مجتمع به ثمر نشسته است.

معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه، به جایگاه نیروگاه بعثت مجتمع گاز پارس جنوبی در تولید پایدار برق اشاره و تصریح كرد: نیروگاه برق بعثت در حال حاضر دارای 6 واحد تولید برق است و اكنون با اجرای پروژه‌ توسعه‌ای سیكل بخار كه با مدیریت شركت نفت و گاز پارس در حال انجام است، امید داریم با تكمیل، راه‌اندازی و در سرویس قرار گرفتن این پروژه، 450 مگاوات برق به توان تولیدی این نیروگاه افزوده شود.

وی در پایان، به پروژه‌های در حال اجرا اشاره كرد و توضیح داد: سه پروژه مهم در دست اجرا داریم كه با پایان این پروژه‌ها، پایداری 100 درصدی در تامین برق مجتمع حاصل خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن