تداوم اجرای سیاست کاهش گازهای همراه با هدف مدیریت کربن

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پتروشیمی صنعتی سازگار با محیط زیست است و اقدام های مختلفی با هدف صیانت از محیط زیست به ویژه در مدیریت کربن تحقق یافته است.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جلسه جمع بندی «برنامه های پروژه کلان مدیریت استراتژیک کربن» با تاکید بر لزوم توجه پتروشیمی ها به رعایت اصول زیست محیطی اظهار کرد: اقدام های انجام شده برای تدوین استراتژی مدیریت کربن در صنعت پتروشیمی نشان از عزم این صنعت برای صیانت از محیط زیست دارد.

وی افزود: در ساخت طرح های جدید، پیوست های محیط زیست در نظر گرفته شده است و رعایت موارد ابلاغی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همکاری سازمان محیط زیست، نظارت و رصد می شود.

شاهمیرزایی با بیان این که شرکت های پتروشیمی، پروژه هایی را در راستای حفاظت حفط محیط زیست تعریف و در دست اجرا دارند، گفت: به عنوان مثال، طرح پتروشیمی همت در عسلویه می تواند نقش موثری را برای کاهش آلایندگی ها داشته باشد .

وی با اشاره به بهره برداری از طرح NGL3200 ( پالایشگاه گاز شهدای هویزه) به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای صیانت از محیط زیست در صنعت پتروشیمی ، خاطر نشان کرد: طرح NGL 3100 دهلران نیز به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که با همکاری شرکت ملی نفت ایران و هلدینگ های پتروشیمی کاهش چشمگیر سوختن گازهای همراه نفت را شاهد هستیم گفت: همه باید کمک کنند تا مدیریت کاهش کربن با توجه به برنامه ریزی های انجام محقق شود.

وی تصریح کرد: تمام طرح ها و مجتمع های پتروشیمی و با محوریت مدیریت HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید برای مدیریت کربن در صنعت پتروشیمی همکاری کنند.

شاهمیرزایی ادامه داد: مدیریت HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده هرگونه همکاری و حمایت از پتروشیمی ها برای حفظ محیط زیست است و واحد های HSE شرکت ها با جدیت باید فعالیت های زیست محیطی را مورد توجه قرار دهند .

در این جلسه افزون بر مدیریت بهداشت ، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نمایندگان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه صنعتی شریف حضور داشتند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن