تصویب تعرفه تازه مشترکان پر مصرف گاز

وزیر نفت با اشاره به تصویب تعرفه تازه مشترکان پر مصرف گاز طی روز چهارشنبه (۱۶ آذرماه) در هیئت دولت، اظهار کرد: این تصمیم کلیدی می تواند ما را در مدیریت مصرف کمک زیادی در فصل سرما به ما بکند.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا، جواد اوجی در همایش مدیران ارشد صنعت نفت با تشکر همه معاونان، مدیران و کارکنان صنعت نفت بابت تلاش خستگی ناپذیر آنها در ۱۶ ماهه اخیر گفت: به لطف خداوند در ۱۶ ماه گذشته دستاوردهای خوبی را در صنعت نفت داشتیم و امیدوارم که پرونده درخشانی را از خود در صنعت نفت به جای بگذاریم.

اوجی ضمن تسلیت چهلمین روز شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی مقبره شاهچراغ شیراز و درگذشت رستم قاسمی، وزیر پیشین نفت و راه‌وشهرسازی، گفت: ایشان حتی در زمانی که مسئولیت وزارت راه‌وشهرسازی را در دولت سیزدهم به‌عهده داشتند باتوجه به شرایط بیماری همچنان پیگیر کارهای مربوط به حوزه مسئولیتشان بودند، خداوند روح ایشان را قرین رحمت کند.

وی با اشاره به گزارش عملکردی که مدیران در این همایش ارائه کردند و با تشکر همه از معاونان، مدیران و کارکنان صنعت نفت، اظهار کرد: به لطف خداوند در ۱۶ ماه گذشته دستاوردهای مطلوبی را در صنعت نفت داشتیم و امیدوارم که پرونده درخشانی را از خود در صنعت نفت به جای گذاریم.

وزیر نفت با بیان اینکه دشمن همواره تلاش می‌کند کمر اقتصاد دولت ایران را بشکند با اشاره به وقوع حادثه‌ آبان‌ماه ۱۴۰۰ و اختلال در شبکه توزیع سوخت، تصریح کرد: در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و با کمک همه کارکنان صنعت نفت توانستیم این مشکل را حل کنیم.

اوجی با اشاره به دغدغه دولت برای تأمین پایدار سوخت زمستانی، گفت: با برگزاری نشست‌های پرشمار تلاش کردیم این دغدغه را نیز برطرف کنیم.

وزیر نفت با بیان اینکه صنعت نفت هیچگاه مانند امروز در شرایط سخت تحریم نبوده است، گفت: حتی در زمانی که ترامپ صنعت نفت ایران را تحریم کرد تعدادی از شرکت‌های اروپایی با ایران همکاری می‌کردند، اما اکنون با شدیدترین و سخت‌ترین تحریم‌ها روبه‌رو هستیم و حتی زمانی که دولت سیزدهم را تحویل گرفتیم براساس مکاتباتی که در دولت قبل انجام شده بود، پیش‌بینی افت شدید فروش نفت نیز مطرح بود.

وی افزود: در روزهای پایانی دولت دوازدهم بعضی مشتریان همیشگی هم روی نفت فوق سنگین مالیات گذاشتند که باعث شد به محض آغاز به‌کار دولت سیزدهم شاهد کاهش روزانه قابل ملاحظه ای در فروش نفت فوق‌سنگین باشیم بنابراین وصول درآمدهای ارزی ما به پایین‌ترین حد خود رسیده بود.

وزیر نفت با اشاره به افزایش صادرات گاز طی پارسال گفت: در بخش صادرات گاز طی هشت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد افزایش ۱۵ درصدی بودیم.

وزیر نفت از افزایش قابل ملاحظه درآمدهای حاصل از صادرات نفت، میعانات، گاز طبیعی و محصولات پتروشیمی در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد.

وزیر نفت مهمترین دغدغه امروز صنعت نفت را ناترازی تولید و تقاضای گاز در فصل سرما اعلام کرد و گفت: با وجود همه چالش‌ها و مشکلات نباید اجازه دهیم که در بحث پایداری امنیت انرژی و سوخت زمستانی نیروگاه‌ها و صنایع برای مردم مشکلی به وجود بیاید، از این رو در شرایط کنونی رسالت سنگینی بر دوش من و شما در بخش تولید و توزیع قرار دارد.

تصویب تعرفه تازه مشترکان پر مصرف گاز

اوجی با اشاره به تصویب تعرفه تازه مشترکان پر مصرف گاز طی روز چهارشنبه (۱۶ آذرماه) در هیئت دولت، اظهار کرد: این تصمیم کلیدی می تواند ما را در مدیریت مصرف کمک زیادی در فصل سرما به ما بکند.

وی محورهای اصلی کاری کنونی مدیران وزارت نفت را شامل تامین منابع درآمدی کشور، مدیریت ناترازی تولید و تقاضا در بخش گاز، توجه به نیروی انسانی، توسعه زنجیره ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی و تداوم سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفت و گاز برای جلوگیری از افت تولید دانست و افزود: اگر در این صنعت سرمایه‌گذاری تداوم نداشته باشد در آینده باید شاهد واردات گاز و فرآورده‌های نفتی به کشور باشیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن