تعداد دکل‌های حفاری گاز ایالات متحده افزایش یافت

بیکر هیوز می‌نویسد که شرکت‌های انرژی ایالات متحده در این هفته بیشترین تعداد افزایش هفتگی دکل‌های حفاری را در چهار سال گذشته ثبت کردند و به این ترتیب مجموع تعداد دکل‌های نفت و گاز آمریکا برای اولین بار در 5 هفته گذشته افزایش یافت.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، به این ترتیب در هفته منتهی به 17 مارس سال جاری میلادی، تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز ایلات متحده به 754 دستگاه رسید.

بیکر هیوز اعلام کرده است که نسبت به سال گذشته تعداد کل‌ دکل‌های حفاری این کشور 91 دستگاه یا 13.7 درصد افزایش یافته است.

این ارقام در حالی اعلام شده است که تعداد دکل‌های حفاری نفت ایالات متحده به 589 دکل کاهش یافت اما تعداد دکل‌های حفاری گاز این کشور به 162 دکل افزایش یافت.

قراردادهای آتی نفت ایالات متحده پس از افزایش حدود 7 درصدی در سال 2022، تاکنون نزدیک به 17 درصد کاهش یافته است. در همین حال، پس از افزایش حدود 20 درصدی در سال گذشته، در سال جاری تاکنون حدود 47 درصد کاهش یافته است.

معامله‌گران انرژی گفتند که کاهش اخیر قیمت انرژی باعث شده که به مدت سه ماه متوالی از دسامبر تا فوریه چندین شرکت اکتشاف و تولید از تعداد دکل‌هایی که برای حفاری نفت و گاز استفاده می‌کردند بکاهند.

جهش این هفته در تعداد سکوهای گازی در حالی اتفاق می‌افتد که برخی از شرکت‌های انرژی در هفته‌های اخیر گفته‌اند که تعداد دکل‌های حفاری گاز را به‌ویژه در شیل هاینسسویل در آرکانزاس، لوئیزیانا و تگزاس کاهش خواهند داد.

بر اساس پیش‌بینی‌های ماه مارس اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA)، علیرغم کاهش تعداد دکل‌های حفاری در ماه‌های اخیر، تولید نفت خام ایالات متحده همچنان در مسیر افزایش از 11.9 میلیون بشکه در روز در سال 2022 به 12.4 میلیون بشکه در روز در سال 2023 و 12.6 میلیون بشکه در روز در سال 2024 بوده است. این در مقایسه با رکورد 12.3 میلیون بشکه در روز در سال 2019 است.

با این حال میزان پیش‌بینی این نهاد برای تولید نفت در سال‌های 2023 و 2024 کمتر از پیش‌بینی‌هایی است که از ماه فوریه داشتند.

بر اساس پیش‌بینی‌های فدرال در ماه مارس، تولید گاز ایالات متحده از 98.09 میلیون فوت مکعب سال 2022 به 100.67 میلیون فوت مکعب در سال 2023 و 101.69 میلیون فوت مکعب در سال 2024 خواهد رسید.

این میزان پیش‌بینی تولید گاز برای سال‌های 2023 و 2024 بیشتر از پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی در ماه فوریه بوده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن