تعمیق روابط گازپروم بانک روسیه با بانک‌های هندی برای تجارت دوجانبه

یکی از مدیران اجرایی کلیدی گازپروم بانک روسیه روز دوشنبه به رویترز گفت در حالی که روسیه امسال به بزرگترین تامین کننده نفت هند تبدیل شده، گازپروم بانک روسیه برای تسریع در تجارت بین دو کشور با ارزهای ملی، ارتباطات خود را با بانک‌های هند گسترش داده است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، تجارت بین هند و روسیه پس از اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل تهاجم سال گذشته به اوکراین که جریان نفت و سایر کالاها را تغییر داده، افزایش یافته است.

النا بوریسنکو، نایب رئیس هیئت مدیره گازپروم‌بانک در حاشیه یک رویداد گفتگوی تجاری هند و روسیه در دهلی نو به رویترز گفت: ما سخت کار کردیم تا سطح مشارکت خود را با بانک‌های هندی ایجاد کنیم و نمایندگان ما در اینجا تلاش زیادی برای به ثمر رسیدن این هدف داشتند.

او افزود: «اکنون ما زیرساخت‌ها را داریم، ما از بانک‌ها پرداخت‌هایی داریم… خیلی بهتر از سه ماه پیش است.»

گازپروم بانک سومین وام دهنده بزرگ روسیه از نظر دارایی و مجرای کلیدی تجارت انرژی روسیه است.

به دلیل خرید بیشتر نفت، تراز تجاری به طور فزاینده‌ای به نفع روسیه تغییر یافته است. بوریسنکو گفت که این تعادل می‌تواند از طریق سرمایه‌گذاری شرکت‌های روسی در پروژه‌های زیرساختی در هند بهبود یابد.

هند در سال گذشته چارچوب گسترده‌تری را برای تسهیل تجارت خارج از کشور به روپیه اجرا کرد و از آن زمان بسیاری از بانک‌های خارجی، از جمله گازپروم بانک و سایر موسسات روسی، حساب‌های ووسترو vostro را در بانک‌های هندی افتتاح کردند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن