تهرانی‌ها ۶ هزار لیتر بر ثانیه بیش از تولید، آب مصرف می‌کنند

معاون بهره‌برداری شرکت تامین و تصفیه آبفای تهران گفت: میزان مصرف آب تهرانی‌ها بیشتر از میزان تولید آب است، یعنی تهرانی‌ها ۶ هزار لیتر بر ثانیه بیش از تولید، آب مصرف می‌کنند.

به گزارش «انرژی امروز» مجدی‌زاده در گفت‌و‌‌گو با صدا و سیما گفت: به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، همچنان حجم ذخیره آب شرب تهران در حد مطلوب نیست و هنوز تا شرایط نرمال فاصله داریم. این در حالی است که ذخایر بعضی از مخازن همچنان پایین‌تراز حد مطلوب است.

وی افزود: دلیل ناترازی بین تولید و مصرف آب، بالاتر بودن میزان مصرف نسبت به تولید آب در شهر تهران است.

معاون بهره برداری شرکت تامین و تصفیه آبفای تهران گفت: ذخایر سد‌های اطراف تهران بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد و بارندگی‌هایی که اتفاق افتاد، نتوانست اثر مطلوبی را که انتظار داشتیم برای افزایش ذخایر پشت سد‌ها به همراه داشته باشد.

مجدی زاده ادامه داد: اگر بارندگی‌های سال آبی جاری را با بارندگی‌های سال گذشته مقایسه کنیم کمتر از ۴۰ میلی ‌متر برای امسال از ابتدای مهر ماه بارندگی گزارش شده در صورتی که سال گذشته بیش از ۱۷۰ میلی متر در ایام مشابه بارندگی داشته ‌ایم و باعث می‌شد حجم پشت سد‌ها به حد مطلوبی برسد.

وی گفت: سال گذشته نیز سال خشکی را پشت سرگذاشتیم و در شرایط سختی بودیم، اما امسال به طبع به دلیل بارندگی‌های کمتر و پرنشدن این فاصله، شرایط سخت‌تر است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن