واحد شماره 2 گازی نیروگاه شهید رجایی قزوین به مدار تولید بازگشت

معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهیدرجایی قزوین از وارد مدار شدن واحد شماره 2 گازی این نیروگاه، پس از پایان تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل آن، خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی نیروگاه برق شهید رجایی، بهمن غنوی عنوان کرد: واحد شماره 2 گازی این شرکت که برای انجام تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل، از مدار تولید برق خارج شده بود، پس از پایان عملیات، مجددا به مدار تولید بازگشت.

معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهیدرجایی افزود: در تعمیرات اساسی واحد شماره 2 گازی، تمامی تجهیزات اصلی و فرعی این واحد، مورد بازبینی قرار گرفت و نازل‌های ردیف اول و دوم و شرود، پره متحرک ردیف اول و … از سوی متخصصان این نیروگاه تعویض شد.

بهمن غنوی با اشاره به اقدامات مهم این دوره از برنامه‌های تعمیرات، بیان‌داشت: بازدید و تعمیرات اساسی تجهیزات کمپرسور و مسیر گاز داغ، انجام انواع تست‌های غیر مخرب NDT ، بازدید و تعویض نازل‌های سیستم فاگ، بازدید از لوله‌های بویلر، بازدید و بازسازی فیدواتر هیتر بویلر و رفع‌نشتی آن و… ، از مهم‌ترین فعالیت‌هایی بود که انجام شد.

معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی ادامه داد: در حوزه الکتریک و ابزاردقیق نیز بازدید تجهیزات الکتریکی، تست رله‌های ترانس اصلی، بازدید الکتروموتورها، تست و نصب ترموکوپل‌های ویل‌اسپیس، تست نرم‌افزارهای کامپیوتری، تست و کالیبراسیون سوئیچ‌های فشاری، تست و کالیبره نشان‌دهنده‌ها، تنظیم الکتروموتورهای تورک‌اجاستر و… از سوی متحصصان، صورت پذیرفت.

گفتنی است، هرساله به‌منظور اطمینان از عملکرد واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی در تولید انرژی الکتریکی، برای کمک به پایداری شبکه سراسری برق، واحدهای این نیروگاه متناسب با ساعت کارکرد آن، تحت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدیدهای دوره‌ای قرار می گیرد که در این فصل از تعمیرات، 17 فعالیت تعمیراتی برنامه‌ریزی شده است که از ابتدای مهرماه، آغاز شده و تا پایان اردیبهشت سال 1402 ادامه خواهد داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن