توافق اسرائیل و حماس بر سر توقف چهار روزۀ جنگ برای آزادی گروگان‌ها

اسرائیل و حماس سرانجام روز چهارشنبه با توقف چهار روزۀ درگیری‌ها با هدف تبادل بخشی از گروگان‌ها در قبال آزادی شماری از زندانیان فلسطینی موافقت کردند.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، بر اساس توافق حاصله، قرار است ۵۰ نفر از گروگان‌های دربند حماس در ازای ۱۵۰ فلسطینی زندانی در اسرائیل آزاد شوند و همزمان صدها کامیون کمک‌های بشردوستانه، پزشکی و سوخت به منطقه محاصره شده غزه وارد شود.

این توافق با میانجیگری قطر حاصل شده است و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز اعلام کرد که مداخله جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز به بهبود مفاد این توافق کمک کرده است؛ به گونه‌ای که توافق درنهایت شامل آزادی گروگان‌های بیشتر در قبال اعطای امتیازات کمتری شود.

بر اساس بیانیه دفتر نتانیاهو قرار است در این چهار روز ۵۰ زن و کودک گروگان گرفته شده، آزاد شوند و به ازای آزادی هر ۱۰ گروگان بیشتر نیز، به مدت توقف جنگ «یک روز» اضافه خواهد شد.

زمان شروع آتش بس ظرف ۲۴ ساعت آینده اعلام خواهد شد.

بنا بر اعلام اسرائیل، حماس بیش از ۲۰۰ گروگان را در اختیار دارد که آنها را در زمان حمله جنگجویانش به اسرائیل در تاریخ ۷ اکتبر ربوده و به داخل نوار غزه منتقل کرده است.

در جریان حملات این روز بیش از ۱۲۰۰ نفر نیز کشته شدند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن