توافق امارات و مصر برای ساخت یکی از بزرگترین مزارع بادی جهان

امارات متحده عربی و مصر در حضور روسای دو کشور، توافقی را برای ساخت یکی از بزرگترین مزارع بادی فراساحلی جهان در مصر امضا کردند.

به گزارش رویترز، خبرگزاری WAM گزارش کرد تفاهم نامه‌ای بین شرکت انرژی تجدیدپذیر اماراتی مصدر و جوینت ونچر این شرکت با شرکت انرژی تجدیدپذیر اینفینیتی و شرکت حسن علام یوتیلیتی امضا شد.

شرکت مصدر در دارایی‌های تجدیدپذیر به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد دلار  و مجموع ظرفیت بیش از ۱۵ گیگاوات سرمایه گذاری کرده و پروژه جدید، بزرگترین این پروژه خواهد بود. محمد جمیل الرماحی، مدیرعامل مصدر اظهار کرد: با این توافق برای ساخت بزرگترین پروژه ما، مصدر مفتخر است مشارکت در اهداف انرژی تجدیدپذیر مصر را افزایش می‌دهد.

این توافق در حاشیه کنفرانس اقلیمی COP۲۷ امضا شد که در شهر ساحلی شرم الشیخ مصر برگزار می شود. امارات میزبان کنفرانس سال آینده COP۲۸ است.

این مزرعه بادی فراساحلی وقتی تکمیل شود، بخشی از ابتکار کریدور سبز مصر خواهد بود که یک شبکه اختصاصی برای پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر است. افزایش سهم انرژی تجدیدپذیر به ۴۲ درصد از سبد انرژی مصر، تا سال ۲۰۳۵ هدف گذاری شده است.

این پروژه بادی به مصر کمک می‌کند پنج میلیارد دلار در هزینه سالانه گاز طبیعی صرفه جویی کند. طبق اعلام سازمان انرژی تجدیدپذیر مصر، مجموع ظرفیت نیروی نصب شده این کشور در سال ۲۰۲۰-۲۰۱۹، حدود ۹۵.۵ گیگاوات بوده است.

شرکتهای مصدر و حسن علام یوتیلیتی در آوریل دو تفاهم‌نامه با سازمانهای دولتی مصر برای همکاری در توسعه چهار گیگاوات کارخانه‌های تولید هیدروژن سبز در منطقه اقتصادی کانال سوئز در کرانه مدیترانه امضا کرده بودند.

در فاز نخست این پروژه، کارخانه تولید هیدروژن سبز تا سال ۲۰۲۶ ساخته و عملیاتی خواهد شد و سالانه ۱۰۰ هزار تن متانول پاک برای بانکرینگ در کانال سوئز تولید می‌کند.

تاسیسات الکترولایزر می‌تواند به حداکثر چهار گیگاوات تا سال ۲۰۳۰ توسعه پیدا کند تا ۲.۳ میلیون تن آمونیاک سبز برای صادرات و تامین هیدروژن سبز برای صنایع داخلی را تامین کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن