توقف بارگیری نفت صادراتی خط لوله کاسپین قزاقستان به دلیل تحریم‌ روسیه

خط لوله کنسرسیوم خط لوله کاسپین (CPC) که ۱.۲ درصد از نفت جهان را از قزاقستان به بازارهای جهانی منتقل می کند، درگیر مشکلات مربوط به تحریمهای روسیه شده است و خریداران از نفت قزاقستان به دلیل ترکیب شدن با گریدهای روسی و بارگیری از بنادر روسی اجتناب می کنند.

به گزارش رویترز، پنج معامله گر که مایل نبودند نامشان فاش شود، به رویترز گفتند خریداران از نفت CPC برای تحویل در اواخر مارس اجتناب می کنند.

آنها می گویند CPC نفت از بندر نووروسیسک روسیه صادر کرده و آن را با گریدهای نفتی روسیه ترکیب می کند که اکثر خریداران را از دریافت این نفت بازمی دارد و یافتن بیمه برای کشتیها را دشوار می کند.

خط لوله CPC حدود ۱.۲ میلیون بشکه در روز نفت معادل ۱.۲ درصد از عرضه جهانی را از میادین قزاقستان که توسط شرکتها شورون، اکسون موبیل، انی و شل توسعه یافته اند و همچنین نفت میادین روسیه را منتقل می کند.

بزرگترین صادرکننده این مسیر شرکت تنگیزشوراویل است که حاضر نشد درباره این موضوع اظهارنظر کند و تنها اعلام کرد تولید و صادرات طبق معمول ادامه دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن