تولید بیش از یک مگاوات برق خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد

سالانه حدود ٢ ميليارد تومان درآمد بابت فروش برق تجدیدپذير توسط اين نيروگاه‌ها وارد استان می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، از تولید بیش از یک مگاوات برق خورشیدی در این استان خبر داد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، جمال معتمدی زاده در حاشیه بازدید از نیروگاه خورشیدی شهرک بلکو یاسوج گفت: بیش از يك مگاوات نيروگاه خورشيدی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید شده که حدود ٧٠ درصد اين میزان توسط بخش خصوصی و سرمايه گذاری این بخش راه‌اندازی شده است.

وی از در دست تجهیز و اجرا بودن ٤٠٠ كيلووات نيروگاه خورشیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار داشت: سالانه حدود ٢ ميليارد تومان درآمد بابت فروش برق تجدیدپذير توسط اين نيروگاه‌ها وارد استان می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هوای پاک، دمای پايين و ارتفاع مناسب استان سبب شده كه اين استان در جايگاه بالایی در جدول تابش خورشيد در كشور قرار بگيرد.

معتمدی زاده با بیان اینکه علاوه بر كارآفرينی و ايجاد اشتغال اين نيروگاه‌ها، سالانه از انتشار حجم قابل ملاحظه‌ای از گازهای آلاينده به جو جلوگيری می‌كنند، یادآور شد: در بحث پدافند غيرعامل و توليد پراكنده برق نیز به‌طور حتم، توسعه نيروگاه‌های خورشيدی كمك فراوانی به این موضوع می‌کند.

وی گفت: استان كهگيلويه و بويراحمد با توجه به قرار گرفتن روی كمربند تابش ايران پتانسيل بسيار بالایی از جهت راه اندازی و كسب درآمد توسط نيروگاه های خورشيدی دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که بعد از تصويب خريد تضمينی برق از سوی وزارت نیرو، استقبال مردم و سرمايه‌گذارها از احداث نيروگاه‌ها چشمگير و قابل ملاحظه بود.

معتمدی زاده افزود: خرید تضمینی برق (Feed-in tariff‎) سیاستی است جهت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیرکه اغلب در بخش نیروگاهی مطرح و به این ترتیب که مالک نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر است، برق تولیدی خود را به قیمت تضمینی ارائه شده از طرف دولت، به فروش می‌رساند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن