حمله پهپادی به خط لوله نفت روسیه نزدیک مرز بلاروس

رویترز به نقل از منابع محلی می‌گوید در حمله دو پهپاد به خط لوله نفت روسیه در شهر پسکوف یک ساختمان اداری آسیب دید. مسکو این گونه حمله‌ها را به اوکراین نسبت می‌دهد اما کی‌یف مسئولیت آنها را بر عهده نمی‌گیرد.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله‌، به گفته منابع محلی دو پهپاد خط لوله نفت روسیه در شهر پسکوف نزدیک مرز بلاروس را هدف قرار داند و در جریان آن به یک ساختمان اداری آسیب رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، میخائیل وردرنیکوف،  فرماندار منطقه پسکوف روز شنبه، ۲۷ مه در کانال تلگرامی خود این حمله را تائید کرد.

فرماندار پسکوف به نقش احتمالی نیروهای اوکراینی در این حمله اشاره‌ای نکرده اما مسکو به طور معمول مسئولیت این گونه عملیات را متوجه کی‌یف می‌کند.

بنابر این گزارش اوکراین تا کنون مسئولیت حمله به هدف‌هایی در داخل خاک روسیه را به طور رسمی بر عهده نگرفته اما برخی مقام‌های اوکراینی در مواردی خوشحالی خود از این حمله‌ها را پنهان نکرده‌اند.

حمله پهپادی به خط لوله شهر پسکوف در حدود ده کیلومتری مرز روسیه و بلاروس رخ داده و به گفته مقام‌های محلی کسی در جریان آن کشته یا مجروح نشده است.

شامگاه جمعه هم فرماندار شهر بلگورود روسیه از حمله پهپادی به روستای پوپوفکا در این منطقه خبر داد و نیروهای اوکراینی را عامل آن معرفی کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن