در تونس به دلیل خشکسالی، آب شهری در طول شب قطع می‌شود

شهروندان تونسی می‌گویند که مقامات تونس قطع شبانه آب آشامیدنی را در مناطقی از پایتخت و دیگر شهرها آغاز کرده‌اند که به نظر می‌رسد تلاشی برای کاهش مصرف در میان خشکسالی شدید باشد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، قطع آب بدون اعلام قبلی در مناطقی از پایتخت تونس، حمامت، سوسه، صومعه سرا و اسفاکس، تهدیدی برای دامن زدن به تنش اجتماعی در کشوری است که مردم آن از خدمات عمومی ضعیف، تورم بالا و اقتصاد ضعیف رنج می‌برند.

مقامات شرکت توزیع آب که رویترز با آنها تماس گرفت از اظهار نظر خودداری کردند.

تونس از خشکسالی جدی رنج می‌برد و مقامات را بر آن داشته است که بگویند این وزارتخانه ممکن است در طول تابستان برای کاهش مصرف به دلیل کمبود ذخایر در این کشور، آب را در طول شب قطع کند.

با این حال، به نظر می‌رسد که تداوم کمبود باران باعث شده که مقامات این کار را در برخی نقاط زودتر آغاز کنند.

یاسین مامی، یکی از نمایندگان مجلس جدید، گفت که مسئولان شرکت آب ملی به وی اطلاع داده‌اند که دلیل قطع مکرر آب در شهر حمامت «به دلیل تهدید کم‌آبی کشور» بوده است.

حمادی حبیب، یکی از مقامات ارشد وزارت کشاورزی، گفت: سدهای تونس به دلیل کمبود باران از سپتامبر 2022 تا اواسط مارس 2023 حدود 1 میلیارد متر مکعب کاهش ظرفیت داشته‌اند.

بر اساس آمارهای رسمی، سد سیدی‌سالم در شمال کشور، تامین کننده اصلی آب شرب مناطق مختلف، تنها به اندازه 16 درصد از حداکثر ظرفیت خود یعنی 580 میلیون متر مکعب آب دارد.

 

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن