دعوت پژوهشگاه نیرو از شرکت‌های فناور برای ارائه ایده و محصول

پژوهشگاه نیرو تسهیلات مالی تا سقف ۱۰ میلیارد ریال فراهم نموده است

مدیر دفتر تجاری‌سازی و اکتساب فناوری پژوهشگاه نیرو، از آمادگی برای حمایت از ایده‌ها و محصولات نوآورانه شرکت‌های فناور برای رفع نیازهای صنعت برق خبر داد و گفت: پژوهشگاه نیرو هم در مرحله تحقیق و توسعه و هم با سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات و پوشش ریسک به تجاری‌سازی این محصولات کمک می‌کند.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، علیرضا اسدی در حاشیه نشست خبری برگزاری رویداد آنلاین تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های برق، گفت: یکی از ماموریت‌های پژوهشگاه نیرو، شناسایی نیازهای صنعت برق و ارتباط دهی شرکت‌های فناور و محققان برای رفع این نیازها است، در این راستا پژوهشگاه نیرو طی فراخوان‌هایی که از طریق وب سایت پژوهشگاه نیرو منتشر می‌کند از همه شرکت‌های فناور، محققان و دانشگاه‌ها دعوت به مشارکت می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های فناور و محققان هیچ محدودیتی برای شرکت در این فراخوان‌ها ندارند، افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به وب سایت پژوهشگاه نیرو، اسناد توسعه فناوری و اعلام نیازهای فناورانه را ملاحظه و در این طرح‌ها مشارکت کنند.

اسدی تصریح کرد: در نخستین رویداد آنلاین تجاری‌سازی نتایج تحقیقات صنعت برق که با مشارکت 10 شرکت و موسسه‌های تابعه وزارت نیرو از سراسر کشور برگزار خواهد شد، 35 محصول فناورانه توسط محققان و نوآوران ارائه می‌شود. مخاطبان این رویداد، شرکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران بوده که متقاضی بهره‌برداری از دانش فنی به‌‍دست آمده از این تحقیقات برای تجاری‌سازی و تولید صنعتی هستند. پژوهشگاه نیرو در جهت تسهیل تجاری سازی و ایجاد اطمینان برای سرمایه گذاران، تمهیدات مناسبی مانند ارائه تسهیلات مالی تا سقف 10 میلیارد ریال و بازارسازی محصولات را فراهم نموده است.

مدیر دفتر تجاری‌سازی و اکتساب فناوری پژوهشگاه نیرو ادامه داد: این پژوهشگاه با توجه به مجوزهایی که هیئت امنای پژوهشگاه برای حمایت از تجاری‌سازی نتایج تحقیقات صادر کرده است، آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی را تصویب کرده و آمادگی کامل دارد با استفاده از مکانیزم‌های طراحی شده، از شرکت‌های فناور و جامعه محققان کشور برای رفع نیازهای کشور در حوزه برق و انرژی حمایت کند.

وی افزود: این فعالیت‌ها باعث می‌شود که شرکت‌های دانش بنیان و نوآور نیازهای صنعت برق را شناسایی و محصولات مورد نیاز آن را تولید کنند، که در نهایت موجب بالا رفتن تاب‌آوری صنعت برق در مقابل مخاطرات فنی و اقتصادی- سیاسی ناشی از تحریم‌ها خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ نخستین رویداد آنلاین«ارائه محصولات تحقیقاتی شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع نیروی برق» طی روزهای 20 و 21 آبان ماه به‌صورت آنلاین از طریق آدرس gsit.ir/cic برگزار می‌شود و در این رویداد 35 محصول منتج از تحقیقات شرکت‌های برق به سرمایه‌گذاران، شرکت‌های فناور و اشخاص حقیقی و حقوقی جهت ساخت و تجاری سازی معرفی خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن