رشد 14 درصدی مصرف برق در گرمترین روز بهار

سخنگوی صنعت برق از رشد ۱۴ درصدی تقاضای برق در گرمترین روز بهار خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به افزایش مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: روز سه شنبه رقم مصرف برق به ۶۱ هزار و ۹۱۷ مگاوات رسید که ۷۵۰۰ مگاوات بیشتر از حداکثر اوج بار و معادل مصرف برق پنج استان خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و مازندران و گلستان است.

وی با بیان اینکه امسال با افزایش زود هنگام دمای هوا در کشور و در نتیجه با رشد مصرف مواجه شده‌ایم، گفت: تمام سعی ما این است که برق پایدار برای همه مشترکان تامین شود.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به صنایعی که طبق تفاهمنامه وزارتخانه‌های صمت و نیرو موفق به ساخت نیروگاه می‌شوند، گفت: ساخت دو واحد گازی در نیروگاه سمنان پایان یافته و نیروگاه‌های جدید فولاد مبارکه، گل گهر و آلومینیوم المهدی از پیشرفت خوبی برخوردار است. وی افزود: مزیت صنایع دارای نیروگاه این است که علاوه بر تامین برق تولیدی خود امکان عرضه برق مازاد را به دیگر صنایع بدون محدودیت نیز دارند.

وی با بیان اینکه صنایع نگرانی برای تامین برق نداشته باشند، گفت: امسال با برنامه‌ریزی مفصلی که با هماهنگی وزارت صمت انجام دادیم برق صنایع بیش از پارسال تامین خواهد شد.

رجبی مشهدی تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده صنایع کوچک که ۹۲ درصد از مشترکان بخش صنعت را شامل می‌شوند و تعداد شاغلان بالایی هم دارند، بدون محدودیت از برق استفاده کنند.

رجبی مشهدی ادامه داد: صنایع واقع در شهرک‌های صنعتی نیز یک نیم روز در هفته (۱۲ ساعت) محدودیت دارند که می‌توانند در شیفت کاری اضافه و یا روزهای تعطیل این توقف تولید را جبران کنند.

وی اظهار داشت: پارسال تقاضای تامین برق بخش سیمان برای تولید ۵ میلیون تن بوده، اما به میزان تولید ۵.۳ میلیون تن، برق تامین کردیم و امسال هم برنامه‌ریزی شده، برق لازم برای تقاضای مورد نیاز سیمان تامین شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن